Cvičení v létě. 6 tipů, jak sportovat v horku

Teploty jsou vysoko, ale vás sportovní nadšení naopak opouští. Přece už tak se potíte, nebudete k tomu ještě cvičit. Ale ruku na srdce, neříkali jste to nějak podobně i v zimě? A na podzim? Raději si pojďme říct, jak jet na výkon i ve vedru. 

Na cvičení si přivstaňte

Zní to možná poněkud děsivě, ale je to tak. Pokud chcete jít běhat nebo rázně projít i v horkých letních dnech, tak nejlepší čas je vážně právě ráno. Ideálně kolem páté, šesté, kdy se stihnete vrátit domů, když je ještě příjemně. 

A není to jen o běhu, můžete si klidně zacvičit doma HIIT nebo zajógovat (ne nadarmo jsou v Asii nejpopulárnější hodiny v 5:30), v ranním chladnu si to užijete mnohem víc. Jasně, večer to jde taky. Ale hrozí, že už se vám nebude chtít. A ten pocit, že už máte hotovo, je k nezaplacení.

TIP: Tabata, HIIT. Jak vám intervalový trénink pomůže zhubnout. 

Jógujte každý den

O tom, že jóga není jen meditování v lotusové pozici a správné dýchání, jsme už řešili. I to, že se hodí pro muže, jak s ní začít a zhubnout. Svůj typ jógy, která vás baví, jste si možná už našli a vězte, že léto je na venkovní praxi ideální. 

Taková ashtanga se v Asii praktikuje i v horku, a o to víc si dáte do těla. Skvěle posílíte i vnější vnitřní svalstvo, protože se dbá na správné provedení cviků. Pokud cvičíte ráno, dejte si půlhodinku, třeba hatha yogu nebo jemnější vinyasa flow.

Otestujte kšiltovkové sporty

Jednoduše všechny, kde potřebujete kolečka. Ať už vyrazíte na brusle, elektrokolo nebo klasické kolo, pamatujte si nechat na hlavě. Tedy, většina cyklostezek bývá na přímém slunci, takže i když budete drandit kolem řeky, nepodceňujte čepice. 

TIP: Keto dieta a kolo. Jak je sladit. 

Bonus navíc, kšiltovka vám při sportu poslouží i místo sportovní čelenky. A pokud pojedeme na kole a dodržujete základní bezpečnostní pravidla, helma vám kšiltovku krásně nahradí. Pro inspiraci na cyklo- tipy a triky či cyklotrasy a výlety mrkněte na legendární Kolotipy.cz.

Běžte si zaplavat

Léto je ideální na zlepšení vašeho plaveckého umu. Nemusíte se hned hlásit na IronMana, stačí zajít do bazénu nebo k rybníku. Místo flirtování na okraji si zkuste raději zaplavat na vyhrazených místech.

A pokud se na delší plavání vážně necítíte, klidně se opalujte a dejte si 10 min každou hodinku. Kdo ví, dost možná vám to pak vydrží po celý rok!

Vyrazit do přírody

Kdy jindy než v létě můžete na výlet v tričku a kraťasech. Dlouhá procházka v přírodě je nejen příjemné odreagování a pohyb, ale taky skvělý způsob, jak se na chvilku vytratit z denních stresů. A o víkendu obzvlášť. Mrkněte na Kam na výlet? Na nejkrásnější místa ČR (turistickamapa.cz). Tak co, už tam budeme?

Na závěr ještě jedna zásadní rada. I mimo sportování si pohlídejte pitný režim. Rozhodně to nepodceňujte a v létě s sebou noste láhev s vodou celý den. A užijte si to, nejkrásnější měsíce v roce vždycky utečou nejrychleji!