Vstávat a cvičit! 6 tipů, jak se vrátit z gauče do fitka a zhubnout

Taky jste více než rok hibernovali v obýváku, máte depku a pohled do zrcadla se vám nelíbí? Není divu, nic není kontraproduktivnějšího než v čase zuřící pandemie přestat cvičit. Že vrátit se zpátky do formy už prostě nejde? Omyl, nikdy není pozdě. A my na to máme pár dobrých rad.

Tip 1: Nelitujte se

Nejdůležitější věc, nikdy se nelitovat. Najděte si malé a reálné cíle a za těmi si musíte jít. I když to jde hodně ztuha, rozhodně nezastavujte. Protože když vytrváte, výsledky se dostaví. 

Tip 2: Udělejte si v sobě pořádek

Nejen doma, ale i v sobě samém je třeba uklízet. Jestli se chcete po koronarovirovém roce na gauči dostat do formy, nenechte se sežrat situací. Ještě si chvíli poseďte a srovnejte si v hlavě vaše cíle. Myslete pozitivně a vězte, že v 21. století jsou šance i tam, kde nikdy nebyly. 

Tip 3: Soutěžte sami se sebou

A pořádně si naložte. Princip tréninku (i toho z nuly) je v silovém zlepšování – tzv. progresivní přetěžování. Jak to funguje? Jde o pozvolné přidávání vah, se kterým roste nejen kondička, ale hlavně radost. Prostě vás to baví. V každém člověku je soutěživost, využijte toho.  

Tip 4: Dělejte to pro sebe

Ne pro nereálný vzor, ani pro soupeře. Dokážete se zlepšit i motivovat sami. Jste reálný člověk s danou genetikou, dejte si reálné cíle. Proč zapomenout na Instadiety? Jak už bylo řečeno, malé krůčky, kilo po kilu. Nefantazírujte a mějte takovou formu, jaká je ve vašich silách. Výsledek pak bude jen a jen pro vás. 

TIP: Dnes necvičím. Tipy, jak si zvyknout na pravidelný pohyb a zhubnout. 

Tip 5: Nechte se obdivovat

Ale jen těmi správnými lidmi. Jasně, že všech Instagramů by jeden měl dojem, že být fit a dostávat hodně lajků je to hlavní. Jenomže není. Nenechávejte se obletovat bandou cizích lidí, buďte vzorem pro ty své. Ať už jsou to děti, partner nebo rodina, buďte pro ně zdraví a aktivní. A rovnou to třeba zkuste ve dvou. Tým dieta. Proč je dobré hubnout v páru. 

Ukažte jim, že hýbat se a sportovat v životě za to stojí. A nejde jen o to, abyste vypadali jako z magazínu. Jde taky o to, jaká z vás jde energie a co z vás vyzařuje. Buďte silní a dejte jim vědět, že to prostě jde. 

Tip 6: Nebojte se a jděte ven

Když budete sedět doma v roušce před televizí, vašemu zdraví to fakt nepřidá. Vaše imunita půjde dolů spolu s vaší náladou. Když sebou ale párkrát týdně hýbnete a denně se projdete, možná se vám vyhne nejen covid, ale taky spousta dalších civilizačních chorob. Třeba obezita.

Budete totiž zdravý jedinec, ne obézní troska, která si ani nezaváže tkaničky. Ocení to nejen děti a partner či rodina, ale hlavně vaše psychika. Jak známo, při cvičení se vylučují hormony jako endorfiny a dopamin. Dejte pandemické depce sbohem.

TIP: Nadváha a být zdravý? Velká tlustá lež, říká studie.

Takže, chcete nejen dobře vypadat, ale i se tak cítit? Nevymýšlejte už žádné výmluvy. Vstávat a cvičit!