Kalorie na později. Proč šetření kcal nepatří do zdravého životního stylu

Když přijde na jídlo, dost často šetříme. Ne že bychom si ho nedopřáli, ale jdeme na to jinak. Abychom si večer mohli dát dezert, omezujeme se během dne. Prostě si kalorie šetříme na potom. Většinou se vám to ale vymstí a my víme proč. Ten dortík si dejte teď a spořte si raději na dovolenou.

V jídle se vyplatí mít řád

Taky celý den hledáte nějaké zobání? Oříšky, granolu, lžičku toho a tamtoho. Nikdy si k pořádnému jídlu nesednete, protože to si přece dáte až večer, teď se stačí odbýt. Pokud to takhle děláte každý den, neušetříte nic a ve výsledku sníte mnohem víc. Popřemýšlejte radši, jak jíst pravidelně. 

I s plánem v jídelníčku posloucháte svoje tělo

Strukturování jídelníčku rozhodně neznamená, že neposloucháte vlastní tělo. Naopak, konzumací předem nastaveného jídla získáte nejen potřebnou energii, ale k tomu ještě přehled. O množství i výživové hodnotě všeho, co projde vaším žaludkem. Co když ale vlastně ani nevíte, co do sebe během dne nahážete?

Krabičkování

Příprava jídel do krabiček je dobrým řešením pro ty, co mají problém s celodenním zobáním.  Strukturování jídelníčku se v tomto případě dost vyplatí. Někdy si tělo opravdu může žádat více energie, ale ne vždy je totiž vhodné řídit se svými pocity. Dobrým řešením je potom krabičková dieta. 

TIP: Zdravé krabičky. Co si připravit, jaká dietní jídla uvařit a jak je skladovat.

Pravidelné jídlo v určitou hodinu vám pomůže omezit zbytečné zobání. Nemusíte nic vařit a jídla dostáváte už hotová nebo jen na ohřátí. Zkuste si domluvit konzultaci s Martinem Cvrkalem, psychologem hubnutí a odborníkem proteinové diety Victus.

Vaše tělo potřebuje energii celý den

Tělo potřebuje energii od chvíle, co se probudíte. A aby správně fungovalo, neošálíte ho. Vše, co si přes den schválně odepřete, bude večer dvakrát tak lákavé. Šetřením dosáhnete akorát toho, že se večer spolehlivě přejíte. Prostě fakt. 

TIP: Možná taky jíte příliš mnoho cukru. Čtete v Cukrfree. Čím a jak sladit. Jezte ty správné sacharidy. 

Přejídání omezováním a zákazy nepřekonáte

Pokud bojujete s přejídáním/záchvatovitým přejídáním, omezováním se problému nezbavíte. Pokud se v tomto poznáváte, jděte správnou cestou a udělejte si vědomý plán:

  • Naplánujte si jídlo do 3 hlavních a 2-3 svačinek denně.
  • U každého jídla se posaďte ke stolu a nenechte se rozptylovat.
  • Snažte se o vyváženou stravu s dostatkem všech maker.
  • Nevyhýbejte se žádné skupině potravin. Kalorie nejsou strašák.
  • Jezte tak, abyste neměli hlad. Kručení v žaludku vede k dalšímu přejídání. 

Zkuste si to na dva týdny a uvidíte, jak se budete cítit. Pokud byla pravidelnost tím, co vám chybělo, dost možná to rychle poznáte. Budete mít více energie na každý den, méně myšlenek na jídlo a hlavně, celkově radost ze života.

PRODUKT TIP: Nezapomínejte na svačinky. Na cesty, do práce i do kapsy se hodí evergreen v podobě čokolády. Zkuste zdravou proteinovou variantu s nugátovou náplní a křupinkami.