Běhání a silový trénink. Jde to dohromady nebo ne a proč?

Zničím si běháním výsledky silového tréninku? Starý známý mýtus z doby cirka rok 2014. Kardio se tehdy stalo synonymem zabijáka svalové hmoty, respektive jejího nabírání. Omyl. Nejen že se nemusíte běhání vzdát, ale správnou perspektivou vám naopak pomůže sílu získat. 

Běhat a cvičit kardio je super..

Jak s kardiem, tak s běháním nešlápnete vedle a pro své zdraví uděláte dost. Mentálně, fyzicky i co se týče emocí. Obě aktivity vás rozpohybují, dostanou vás ven a často i někoho dalšího s vámi.

Jasně, dobře se po nich spaluje, ale pohyb je víc než jen nástroj na hubnutí. Už jsme to naťukli ve Fitness budoucnosti. Jak současná doba hýbe fitness světem

..dokud to nepřeženete.

Když se ale extra zničíte, vaše tělo se dostane do kalorického deficitu. Jak už jsme probírali ve Výživa silového sportovce. Jak jíst pro nejlepší výkon, nedostatek kcal vám nevybuduje ani svaly, ani sílu. Co hůř, může vám rozhodit regeneraci a způsobit mentální a fyzický stres. 

Když jen pot nestačí 

Aby růst svalů dával smysl, nestačí vám jen propocené tričko. K výsledkům vás dovede více faktorů – zvedání těžké váhy, cílený pohyb, správné provedení a intenzitu cviků a v neposlední řadě také pomalejší progres. Položte si tři základní otázky.

1. Co je v tuhle chvíli vaším cílem? První shyb? Těžší zdvih? Zaběhnout 10 km rychleji?

2. Proč vlastně běháte? Kvůli zdraví? Nebo je to strach z přibírání? Sebeláska?

3. A posouvá vás současný trénink přesně k těmto cílům? 

Pokud ne, něco je špatně. Začněte přehodnocením současného plánu a když si nevíte rady, nechte si vypracovat fit plán od odborníka. Pokud toužíte po dobrých výsledcích, v dlouhodobém horizontu se tahle investice vyplatí. 

Třeba zjistíte, že vás více baví kolo (Keto dieta a kolo. Jak je sladit?), intervalový trénink, kettlebell (Máte koule zvedat koule?) nebo třeba obyčejná chůze (Lehkým krokem. Proč je chůze dobrá na hubnutí a jak ji využít každý den). Ale o tom zas jinde. 

Nebýt rekordman/ka je v pohodě

Nikdo nejsme dokonalí ve všem. To je fakt a je to ok. Nejlepší cesta, jak vlastní tělo nepřetížit a paradoxně si neházet klacky pod nohy je přizpůsobit se momentální situaci. Současným cílům a životní fázi. Prostě trénovat podle toho, jak na tom zrovna jste. 

TIP: Jste spíš sportovní dřevo? Máme tipy Jak začít s pohybem, který vás hubnutí bude bavit. 

Co říct závěrem? Běhejte a posilujte klidně pěkně pospolu. Ale nezapomeňte, že výsledky jsou odrazem vašeho JÁ. Mějte se rádi a poslouchejte svoje tělo. Prostě, buďte to vy.