Emoční tuk. Jak se sebou začít pracovat a zhubnout?

Emoce, nejistota, to vše ovlivňuje nejen naši psychiku, ale i jídelníček. Hlava se ošálit nedá, spokojenost sama se sebou se propisuje do všeho, co děláte. Proč tedy často hledáme alibi v minulosti a svádíme na to i naše stravování? Máme tipy, jak se zbavit emočního tuku.

Teorie emočního tuku

Trendy téma a problém, který vzniká ve vaší hlavě. Jde o propojení našich nezpracovaných emocí a hormonálního systému, jejichž nesoulad pak vytváří ideální půdu pro zadržování tuku tam, kde se nám jen těžko shazuje. Na emoční tuk totiž jen jídelníček (a cvičení) nestačí.

Žijte raději přítomností

Často se ohlížíme zpátky a hledáme si v tom alibi. Co raději žít přítomností? Minulost nikam nezmizí, ale nevymlouvejte se na ni, už se to prostě stalo. Začněte makat sami na sobě a vězte, že s vyřešením vaší minulosti pak zmizí i emoční tuk. 

TIP: Zhubnout natrvalo nejde. Víme, jak se zbavit jedné z nejčastějších výmluv. 

Snažte se o vnitřní klid

Znáte tohle přísloví? Rozum říká, až všechno klapne, najdu klid. Duše říká, až najdu klid, všechno klapne. Svatá pravda – najděte vnitřní klid, poučte se z minulosti a chyby neopakujte. Raději začněte řešit současnost, bez strachů a úzkostí. Aby to šlo, musíte chtít vy sami.  

TIP: Nebojte se odborné pomoci. Více v Umění poradit. Proč jsou poradci důležití a jaký mají vliv na výsledek vašeho hubnutí. 

Pozitivní přístup sám k sobě

Výmluvy nic nevyřeší. První krok je přiznat si to a změnit směr, o hodně těžší pak je cestu udržet. Když máte pozitivní vztah sami k sobě, dělat něco pro sebe bude dávat smysl. Díky sebehodnotě a sebeujišťování se dostanete dál – protože víte, že to zvládnete.

TIP: Jak se mít rád a díky tomu zhubnout a Jak se naučit mít rád na videu prozradí Martin Cvrkal, psycholog hubnutí a konzultant proteinové diety. 

Hýbat se i odpočívat 

Jak chcete řešit emoce, když se pořádně nevyspíte? Pokud se budíte se špatnou náladou a únavou, hýbat se vám chtít nebude. Zní to banálně, ale někdy stačí pořádně se vyspat, k odbourání stresu pomůže i krátká meditace. A nezapomeňte ani na endorfiny z pohybu.

TIP: Mrkněte na zajímavé video Petra Havlíčka a Jirky Vacka na téma emočního tuku.

Zahoďte ego

Nestěžujte si, když nemáte důvod. Přestaňte se vymlouvat a začněte makat. Úprava jídla či sportovní aktivity je základ – ať už ale uděláte jakékoliv rozhodnutí, hlavně to neodkládejte. Nečekejte na souhlas jiných lidí/partnera/přátel. Prostě to udělejte.

TIP: Psychologie hubnutí. Proč jste největším odborníkem na hubnutí vy sami. 

Nedělejte si z jídla náboženství

Víra pomůže, ale nevyřeší primární problém. Jděte do toho, protože (v sebe a vlastní tělo) věříte. Ne proto, že dokážete něco ostatním. Je to vaše hlava a tělo, proto pracujte s vlastními emocemi – naučte se je vyjadřovat, a to hlavně ty pozitivní.

Jedině blbec nemění názor

Měnit se je lidská přirozenost. Ať už my sami nebo naše názory, odmítat nová fakta nikam nevede. Zkoušejte, jen tak zjistíte, co a jak to zrovna vám vyhovuje. A nemusí to být stoprocentně dobře. Nebojte se mýlit v tom nejlepším přesvědčení a věci přehodnotit. 

Co říct závěrem? Každý si s sebou něco neseme a je jen na nás, jak s tím naložíme. Protože emoční věci vyřešit lze. Ta zamakejte, projděte si tu cestu a buďte sami sebou teď a tady.