Food tracking II. Jak zdravě počítat kalorie.

Bez čísel to nemusí jít vždy. Jak už bylo řečeno ve Food tracking. Pro a proti počítání kalorií, záznamy denního příjmu mohou být cesta. K pochopení souvislostí, stopce rozlišování jídla na dobré a špatné a taky přesnému určení místa, kde jsme teď. To vše může časem pomoci dostat se tam, kam potřebujeme. Máme bezpečné tipy, jak na to jít, aby se vám to nevymklo z rukou.

Jak začít? Krátkodobě.

Zeptejte se sami sebe, jaký je váš cíl. Proč chcete začít počítat? Máte? Pak se ještě rozhodněte, jak dlouho tyhle informace sbírat. Vyberte si krátkodobý časový horizont a neprodlužujte ho. Protože vidět v dáli konec je vždy lepší, než se rozplynout v neohraničené budoucnosti. Poté si udělejte menší review a sami uvidíte, jak dál.

TIP: Více tipů k poznámkám v Osobní produktivita. Jak si zorganizovat život s dietou. 

Sledujte svoje emoce a pocity

Ať už hlad, plnost či přejedení, pocity kolem jídla vám hodně prozradí. Nesledujte jen počet kalorií, ale hlavně svoje emoce. Dá se v nich hodně vyčíst a pomůže vám to nejen čísla pochopit, ale i cenné informace o vlastním těle. Stačí klidně do vaší oblíbené appky, poznámek či na papír. 

Pomožte si technikou

Jak už jsme si ukázali v Nejlepší keto apky, kalorie spočítáte celkem snadno. Nezapomeňte ale, že i vaše sportovní nositelná elektronika dokáže změřit leccos – jak spíte (s problémy), vystoupaná patra), kroky a jiné druhy pohybů (to první také docela dobře), ušlou/ujetou vzdálenost (bez GPS spíše orientačně) a z aktivit určovat, kolik kalorií jste spotřebovali. A to se při hubnutí hodí.

TIP: Jak dokáží chytré hodiny či sport/fitness tracker změřit spotřebu kalorií?

Nezapomeňte se hýbat

Na redukci byste měli více kalorií vydávat, než přijímat. Sledujte, jestli se vám váha mění správným směrem, tedy dolů.  Pokud ne, co s těmi přebytečnými kcal dělat? Nejspíš máte nedostatek pohybu vs. kolik toho jíte. Řešením je buď snížit příjem kcal (ale také změnit složení stravy), nebo se rozhýbat

TIP: Pokud vás zajímá Fitness, sport trackery, pohyb a životní styl, určitě prostudujte souhrnný speciál s tipy na téma sportovní/fitness nositelné elektroniky.

Nebojte se být flexibilní

Efektivní dieta neřeší kalorické tabulky, a tak i když příjem řešíte, nezůstávejte na mrtvém bodě. Jezte různorodě. Střídejte jídlo o samotě a s rodinou či blízkými. Nejezte jako přes kopírák a určitě se nebojte o víkendu zkoušet nové věci. Záznamy vám pak na repetitivní chování upozorní. 

TIP: Nebezpeční bezpečných potravin. Proč nejíst stále ta stejná jídla. 

Pokud si alespoň některé z našich tipů vezmete k srdci, počítání kalorií by vám mělo přinášet jen užitek. Ve zkratce, čísla vám budou dávat smysl. Pamatujte na to. A my držíme palce!