Děti a dieta? Jak naučit děti zdravě jíst.

Když jde o výživu a pohyb, vliv rodičů je zásadní. Zdravá váha dítěte totiž není jen číslo, ale jeho  vstupenkou do zdravé budoucnosti. A to nejdůležitější? Odpovědnost za jejich budoucí zdravý vztah k jídlu je na nás, rodičích. Máme tipy, jak podpořit zájem dítěte o zdravý životní styl.

Diety do dětství nepatří

Striktní jídelníčky nebo dokonce omezení celých skupin potravin jsou prostě špatně. Pokud vaše dítě netrpí morbidní obezitou, snažte se ho raději naučit jíst přiměřeně, tak akorát se hýbat a hlavně, mít se rád. Správným přístupem ho ochráníte před poruchami příjmu potravy. 

✔️Rodinný gym

Aktivita a společné hry jsou hodně důležité. Hrajte si s dětmi alespoň hodinu denně a zkuste si zasportovat jako rodina. Kolo, procházky nebo fotbal v parku, vše to počítá.

TIP: Když to nejde jinde, zkuste Cvičení online. Jak začít cvičit doma a zhubnout. 

✔️ Spolu u stolu

Společné rodinné stolování je zvyk, který má hodně do sebe. Jíst společně je totiž fajn pro děti i pro vás. A nejen to, vařit doma je snadné a levnější než venku. Co dál? Nastavte obrazovce limity. Mobily a videohry jim dopřejte s mírou a během jídla nechte televizi úplně vypnutou.

✔️Bez snídaně není den

Ví se, že jen 24 % lidí, co v dětství snídá, má v dospělosti problémy s váhou. Udělejte si ze snídaně hezký rituál. Umotejte třeba snídaňová burrita z míchaného vajíčka, sýru a salsy v celozrnné tortille. Nechte děti mixovat smoothie bowls. Hodí se i celozrnné cereálie, ovoce a nesolené ořechy.

Produkt tip: Děti milují palačinky. Zkuste proteinové Victus nebo další 6x fit palačinky. Rychlé recepty na zdravé palačinky. 

✔️Jídlo není odměna, ale ani strašák

Zákaz konkrétního jídla u dítěte pouze zvyšuje touhu po něm. A to je špatně. Omezte porce a odměňujte jinak, třeba samolepkami. A nebo je zkuste motivovat ještě úplně jinak – cestováním či sportovní výbavou.

✔️Zodpovědné stravování 

V restauraci jako první mrkněte na dětské menu. Vynechte ale obligátní špagety nebo řízek – co třeba grilované kuřecí maso s bramborem a ovocný salát? K pití vodu nebo neslazený čaj. A dejte si to samé.

TIP: Restaurace. 6 tipů, jak se zdravě najíst na obědě nebo večeři venku.

✔️Pohlídejte vitamíny  

Šťavnaté ovoce a zelenina patří ke každému jídlu. Čerstvá, mražená, sušená, jako smoothie nebo konzervovaná. A co třeba nice cream, zdravá zmrzlina z mixu ovoce a nízkotučného jogurtu, která je nejen letní hit.

✔️Sebeláska 

Učte je vnímat své tělo pozitivně. Jak na to? Určitě je dobré se o svých pocitech otevřeně bavit. Popište pocit hladu, malého hladu, plnosti a přejedení. Debaty na tohle téma u dětí posilují naslouchání vnitřních pocitů, které jim pomohou vidět sami sebe hezky.

✔️Pijte zdravě

Sladké nápoje a ovocné džusy obsahují přidané cukry a často i zbytečné a prázdné kalorie. Dejte svým dětem raději vodu, čerstvé ovocné šťávy, mléko nebo čaj bez cukru. A ujistěte se, že pijí dostatečně.

TIP: Vodu! Proč je hydratace organismu důležitá nejen na dietě a jak ji správně pít. 

✔️Dobré spaní 

Do dětského pokoje televize nepatří. Kvalitní spánek ve větraném pokoji dětem udrží zdravou váhu a lepší výkon ve škole.