Jak a co jíst v zimě

Změny teploty, studený vzduch, nedostatek slunce, delší noci. Během zimy je naše tělo prostě dost ve stresu. Je to období nachlazení a snížené imunity, a to i kvůli snížené dostupnosti čerstvého ovoce a zeleniny v obchodech. Přitom strava ovlivňuje nejen imunitu, ale i správné fungování organismu. A bez debaty taky to, jak cítíme fyzicky a psychicky. Pokud tedy chcete ošálit klimatické vlivy a cítit se dobře po celý rok, máme pár tipů. 

Nehladovět

Proč snášíme dlouhé pauzy mezi jídly mnohem lépe v létě? V zimě totiž naše tělo při nízkých teplotách potřebuje více energie. Pár kilo navíc v zimě tedy není důvodem k panice a už vůbec ne povel ke striktním dietám. Na jaře se vše určitě vrátí do normálu.

Sytější jídla

Zimní jídla by měla být sytější. Kalorie navíc by ale měly pocházet ze správných potravin. V chladném období máme často větší chuť na tučná jídla a sladkosti, které se ale uloží do tukových zásob. Zkuste zvýšit příjem pomocí celozrnných výrobků, kvalitních tuků a většího množství bílkovin. Místo smažení dávejte přednost vaření, dušení nebo pečení. 

Produkt tip: Celozrnné proteinové pečivo je v zimě super volba.

Ovoce a zelenina

Vitamíny jsou důležité pro naše zdraví po celý rok a v zimě obzvlášť! Do své stravy tak zahrňte minimálně 400g zeleniny a 250g ovoce denně. Pokud vám v zimě nechutnají studená jídla, zkuste teplý salát z grilované zeleniny nebo horké zeleninové polévky. I ovoce se také dá připravit na zimní způsob, moc dobře chutná třeba pečené jablko se skořicí a tvarohem.

TIP: Recepty, které zahřejí a pomůžou zhubnout najdete v Keto polévky do krabičky.

Nezapomínejte se napít  

Pitný režim na dietě je taktéž celoročně platné pravidlo. V zimě se nám ale často nechce pít studenou vodu a může snadno dojít k dehydrataci. Není náhoda, že Asiati proto pijí vodu teplou nebo vlažnou. Vy zkuste kompromis a v chladných měsících se zahřejte horkými nápoji – slabší čaje, jak černý, tak zázvorový, bylinkový nebo mátový. 

Teplá jídla.

Když chcete tělu trochu ulehčit práci, musíte se do zimy nejen teple obléct, ale zahřát se i zevnitř. Dobře to umí teplá jídla. Zkuste si je dopřát každý den, a pokud jdete na delší procházku do parku, nezapomeňte na termosku s teplým čajem. 

TIP: Začněte se už ráno něčím na vidličku. Zdravé snídaně naslano. 5x recepty na každý den.

No stress

Většina lidí v zimě přibere 1-2 kg. Je to úplně normální, tělo si vytváří bezpečné prostředí k přežití zimy. Snažte se ale zůstat aktivní, věnovat se zimním sportům a vyhýbat se příliš tučným a sladkým jídlům.

TIP: Nedieta. Proč diety nefungují. 

Pestrost nejen v šatníku

Snažte se o co nejpestřejší jídelníček. Vybírejte různé druhy masa a ryb, nezapominejte měnit typy příloh, kupujte různé druhy ovoce a zeleniny.

Nezapomínejte ani na snídani a svačiny, odpočívejte a dopřejte si kvalitní spánek. Všechno dohromady dá tělu dostatek energie pro aktivní život v zimě.