Věk je jen číslo. Jak začít cvičit a zhubnout po padesátce. Pohyb!

Jak se co nejlépe a bezpečně připravit na cvičení a zhubnout po padesátce jsme už probrali. Teď je čas vrhnout se na samotný pohyb. Začněte důležitou čím jednodušeji, tím lépe.  

Krok 4: Kde bezpečně začít

Pro začátek nic nezkazíte s tzv. GPP – general physical preparation. Ve zkratce, prostě obecnou přípravou a získáním určitého stupně fyzické kondice. Vhodné je cvičení alespoň 2 – 3x týdně, ideálně pod dohledem v menší skupině/individuálně. Může to být i chůze, účelově zařaďte alespoň hodinovou svižnější procházku venku. Doporučíme taky funkční trénink, posílí celé tělo. 

Na silné kosti se hodí silový trénink (ano, zdvihat/posouvat/tahat něco těžkého). Stačí váha vlastního těla – ideální jsou kliky, dřepy nebo vis na hrazdě. A na rozpumpování srdce je fajn kardio – od rychlé chůze až po tanec a bojové sporty. Vyberte si sami, ale nezapomeňte na to jít zlehka. Na začátku stačí i pár minut denně.  

Krok 5: Co dalšího přidat

Jakmile jste zase našli svoji kondičku, neváhejte si přibrat sport, který vás (třeba už dlouho) láká. Zamyslete se, co vás zajímá. Chcete výzvu, být mezi lidmi, naučit se něco nového? Pak se vrhněte třeba na bojové sporty, funkční trénink s kettlebellem, powerlifting (cvičení s velkou činkou a ano, klidně i ženy) nebo tanec. Najděte si sportovní klub v okolí, inspirujte se u lidí, co jsou zdraví a sportují pravidelně. 

TIP: Kettlebell. Máte koule zvedat koule?

A co když jste spíš individualisti? Pro introverty se hodí běh, triatlon (samozřejmě v rekreační verzi) a nebo jeho část. Možná jste rádi plavali, proč se k tomu nevrátit. Obujte se do toho, investujte do trenéra alespoň na prvních pár lekcí. Správná technika je klíč! Dalším doplňkovým sportem může být třeba jóga (v Asii je zcela běžné, že cvičí muži i ženy 60+), přidejte se k nim! A nezapomeňte se odměnit. Masáže pomáhají v každém věku.

TIP: Pokud zdravotní stav dovolí, dobrý nápad je sednout na kolo. Více o tom v Keto dieta a kolo. Jak je sladit? 

Krok 6: Vydržet!

Gratulace, fyzickou část máte za sebou. To nejtěžší je ale před vámi, VYDRŽET. Ze zkušenosti poradíme – v tuhle chvíli už si můžete dát i větší cíle. ALE! Abyste uspěli, najděte si podporu, vlastní síle odměn a cíle nastavte tak, aby byly reálné a udržitelné. A hlavně, HODNOTNÉ. To, co teď opravdu potřebujete, je zdraví, síla, energia a životní vitalita.

TIP: Dnes necvičím. Tipy, jak si zvyknout na pravidelný pohyb a zhubnout.

Teď už to bude jen lepší, tak jděte do toho. Držíme palce!