Věk je jen číslo. Jak začít cvičit a zhubnout po padesátce. Příprava.

Je vám přes 50, vaše sportovní historie je spíše neslavná a momentálně nejste aktivní vůbec? Říkáte si, že tělo má jít do hrobu opotřebované a vlastně už je to jedno? OMYL. Ačkoliv má tělo v tomto věku už svou míru opotřebovanosti, na pohyb NENÍ nikdy pozdě. Nečekejte, až se vám bude chtít, moc nemudrujte a konejte. Víme, jak na to!

Krok 1: Kde jsem teď

Na věku nezáleží, na vaší sportovní a zdravotní historii však ano. Abyste se vyhnuli nežádoucím zraněním a další demotivaci, nejdřív vše řádně proberte s odborníkem. Faktorů je hodně – prodělaná léčba, hormonální léčba, bolesti nebo prodělané operace, menopauza. ALE. Podpora úspěchu je ze začátku hodně důležitá a vždy se dá něco dělat. Jen si nechte poradit, čemu se ze začátku spíše vyhnout.

A není od věci poradit se také o jídelníčku, strava je součástí úspěchu. Poradci mohou být důležití a mít tak vliv na výsledek vašeho hubnutí

Krok 2: Kam se chci dostat

Nastartujte kritické myšlení. Důležitá rada – s nikým se nesrovnávejte. Vyhněte se Instagramu a povrchním webům, zapomeňte na půlmaraton do měsíce nebo vražedné výzvy. Počítejte s tím, že vaše pokroky (a vlastně i trénink) budou jiné, než před 30 lety. A jaký plán funguje? Nastavte si DLOUHODOBÝ cíl, rozdělený na menší kroky. Stavte na pevných základech. Chcete běžet maraton, dát si závod? Může být, ale nejprve na to tělo připravte. Naučte se základy pořádně, ideálně pod odborným vedením. 

TIP: Osobní produktivita. Jak si zorganizovat život s dietou a nezbláznit se z toho. 

Krok 3: Vyberte si prioritu

Jsou věci, které potřebujeme všichni bez rozdílu. Co z toho je vaše achillovka – mobilita kloubů, silné kosti, flexibilita, funkční svalová hmota, síla obecně, zdravé srdce nebo spíš imunita? Neméně důležitá může být ale i práce na správném dechu. Určitě není od věci přečíst si něco o Wim Hofově metodě neboli technice ledového muže, nyní hodně diskutované otužování nebo sprchování studenou vodou, které má hodně forem. Zkuste.

TIP: Znáte SM systém Dr. Smíška aneb cvičení spirální stabilizace? Hodí se pro všechny bez rozdílu věku, při zraněních, bolestech zad, po operacích. Doporučujeme přečíst více.

Ve zkratce, vyberte si svůj konkrétní cíl a nechtějte vše najednou. Máte? Jdeme dál! Pokračovat můžete do Věk je jen číslo. Jak začít cvičit a zhubnout po padesátce. Pohyb!