Jak zhubnout, a čím vytvarovat nohy. Top cviky na doma

Břicho snů už máte, tak akorát vyšpulený zadek taky. Ke štěstí a super pocitu vám chybí už jen krásně tvarované nohy. Co když ale nechcete běhat nebo jezdit na kole, protože se bojíte, že spíš svaly přiberete? Máme tipy na ladné křivky od kotníků po stehna, které vám bude každý závidět. 

Chůze

Jeden z nejobyčejnějších, a přesto nejúčinnějších způsobů, jak krásně vytvarovat, zpevnit a celkově vylepšit nohy i kondici je obyčejná chůze. Správným tempem, vhodně zvolenou trasou lze spálit i více než 300 kalorií za hodinu.

Přečtěte si o tom víc v Lehkým krokem. Proč je chůze dobrá na hubnutí a jak ji využít každý den, jděte do toho a brzy uvidíte pokroky.

Tanečním krokem

Pokud jste spíš pro něco dynamičtějšího, není nic lepšího než tanec všeho druhu. Ať už klasika v podobě latiny nebo společenských tanců, moderní styly či trend posledních let zumba, jdete na to správně.

A když už jsme u toho, špatně není ani klasický tanec u tyče. Nohy a vůbec celé tělo se vám krásně vytvarují, aniž byste se museli bát nežádoucích svalů. 

TIP: Jak zhubnout stehna a vytvarovat zadek. Top tipy od odborníků.

Jóga a pilátes

Ladné a elegantně tvarované nohy, tohle přesně získáte díky józe a pilates. Vybírejte si lekce zaměřené na dolní polovinu těla nebo dynamičtější vinyasy (tam se ladně vymodelujete) a vydržte, výsledky se dostaví.

A pokud toužíte po baletních nožkách, ale na začátky v piškotech si přijdete už trochu staří, máme tip. Zkuste hodiny total barre, baletní lekce u přenosné tyče. Je to skvělý zážitek a zvládne to každý. 

Dřepy a výpady

Snad nejjednodušší cviky, které se dají cvičit kdekoliv. Na hezky tvarované nohy nejlépe fungují klasické dřepy se zátěží – činkou, kettlebell, pro pokročilé i velkou činkou a hned za nimi výpady.

Stačí ty základní, ale můžete kombinovat s variantou split squat nebo bulharské pro pokročilejší. Funguje i většina cviků s gumičkou. I ty nejzákladnější cviky se naučte provádět správně. Ušetříte si možná zranění a zklamání z nedostavujících se výsledků. 

TIP: Tabata, Hiit. Jak vám intervalový trénink pomůže zhubnout. 

Mini domácí sestava

Vystačíte si s lehčími činkami (ideálně kettlebellem) a gumičkou. Jdeme na to!

1. DŘEPY obyčejné nebo s lehčími činkami, 4x 10 opakování

2. DŘEPY s činkou vertikálně nebo kettlebellem, 4x 12 opakování

3. VÝPADY v lehčí variantě split squat nebo pro pokročilejší bulharské, 3x 10 opakování

4. CVIKY s GUMIČKOU, Most 3x 20 opakování. Tah zespodu 3x 15 opakování

5. KOLO na závěr. Šlapání na kole v kombinaci s šikmým přitahováním 3x 20 opakování

TIP: Jak zhubnout břicho. Top tipy na břicho snů. 

Ať už si vyberete cokoliv, jděte do toho naplno a se správnou motivací. Když vám bude docházet, mrkněte na Dnes necvičím. Najdete tam tipy, jak si zvyknout na pravidelný pohyb a zhubnout. A nezapomeňte, mějte se rádi. Každá snaha se počítá!