Restaurace! 5 tipů, jak se zdravě najíst na obědě či večeři venku.

Zdravý životní styl a najíst se venku? Jde to? Rozhodně. Dobré jídlo v dobré společnosti nejbližších si čas od času odpírat nemusíte. Vybírejte ale s rozumem. Vychutnejte si něco, co vám dodá energii, i potřebné živiny. Prostě ať víte, co na tom talíři vlastně máte. Jak to tedy dobře poskládat? 

Kvalitní bílkovina

Nejzásadnější tip, díky kterému vás jídlo zasytí. Mezi kvalitní zdroje patří kuřecí, hovězí a rybí maso, mořské plody, ale také vajíčka a tofu. Vyhněte se omáčkám a smaženým úpravám, pochutnejte si raději na něčem grilovaném. Když si hlídáte tuky, sáhněte po volském oku či ztraceném vajíčku.  

TIP: McDonald’s a keto. Co si dát ve fast food a nepřibrat?

Kvalitní tuk

Suché jídlo nechutná snad nikomu. Pokud zvolíte kvalitní zdroj tuku, není se čeho bát.není to žádný problém. Rozhodněte se podle toho, jakou bílkovinu jste si vybrali. Lososa, vajíčka nebo tučnější maso? Pak už to není třeba přehánět. Kuřecí nebo krůtí maso? Můžete tuky přidat. Ideálně třeba v podobě avokáda, guacamole, semínek nebo grilované zeleninky. A může být i na másle. Přečtěte si také Jak jíst více tuků i na dietě a snížit cholesterol. 

TIP: AVOKÁDO. Jak vám hruškovec přelahodný pomůže (nejen) zhubnout.

Komplexní sacharidy

S cukry opatrně. Pokud jste ale celý den aktivní a nebo jste se naopak trochu omezovali, komplexní sacharidy si dopřejte. Sáhněte po něčem s co nejnižším glykemickým indexem, jako třeba rýže, kousek pečiva, vařené či pečené brambory. Při výběru vemte v potaz zdroj tuku, který už jste si vybrali. 

TIP: Cukrfree. Čím a jak sladit. Jezte ty správné sacharidy.

Vláknina na objem

Na tuhle část talíře určitě nezapomeňte. Pomůže vám zasytit a je to tak trošku obrana před možná zbytečným dezertem. Vlákninku spolehlivě najdete v přílohách jako grilovaná zelenina, přílohovém salátu nebo třeba fazolových luscích se slaninou. A salát si klidně objednejte extra, určitě vám vyjdou vstříc.

TIP: Výborná volba plná vlákniny je také chilli con carne neboli hodně ostré mexické fazole. 

Sladká tečka bez výčitek

Jak už byla řeč v Co si dát ve fast food a nepřibrat, jednou za čas si klidně můžete mlsnout. Vyberte si ovocný/lehčí dezert, jako třeba ovocný cheesecake, sorbet nebo něco citronového/limetkového. Fajn dezert může být i sklenka vína nebo kvalitní kávička s mlékem. Když ale chcete čokoládový dort, dejte si. Vždycky se o něj můžete rozdělit. A když ne, svět se pro jednou nezbortí. 

Ať už si tedy vyberete cokoliv, užijte si to. Protože za třicet let si určitě konkrétní jídlo pamatovat nebudete, společné fajn chvíle s rodinou a přáteli ale ano. Dobrou chuť!