Jak zhubnout břicho. Top tipy na břicho snů

Vyrýsované bříško, o to se v životě snažil snad každý. Je to ale složitější. I když patříte mezi tzv. zdravý ´vzorek´ – nestačili jste si zničit metabolismus dietami, neberete léky, nejste v menopauze a nemáte zdravotní problémy – lokální hubnutí nefunguje. Abyste štíhlý pas podpořili cvičením, je třeba zaměřit se na komplexní trénink. Několikrát týdně zařaďte kardio a zbytek věnujte dalším aktivitám. Které jsou top?

TIP: Nejjednodušší kardio? Chůze. Proč je chůze dobrá na hubnutí a jak ji využít každý den?

#1: Cvičení na ´dlouhé a štíhlé svaly´

Dlouhé a štíhlé svaly, prostě ladné a krásné tělo. Přesně takové vám vysoustruhuje cvičení pilates, silové druhy jógy (core nebo power) a nebo core/funkční trénink. 

TIP: Super videa pro začátečníky i pokročilé najdete na Youtube kanálu Joa Yoga. Bývalý atlet Joachim se našel v józe a dokazuje, že pro sixpack není třeba sto sedů lehů denně. 

#2: Silový trénink typu velká činka

Pokud se na zvedání necítíte, zkuste to raději s výše uvedenými aktivitami. Vězte ale, že správně provedený mrtvý tah – zvedání těžké činky – má svoje pozitiva i pro ženy. Komplexní zvýšení síly, odbourání bolesti zad, posílení kostí a hlavně, díky práci s aktivním břichem také vyrýsovanější břicho.Hlavně ale opatrně a bez chyb.

TIP: Molly Gallbraight, aka The Girl Gone Strong, je super inspirací pro všechny silné ženy.

#3: Kettlebells

Máte koule zvedat koule? Pak pro své břicho uděláte maximum. Kettlebelly jsou cvičením, kdy perfektně posilujete střed těla a pokud o nich nic nevíte, zamiřte do jednoho z akreditovaných StrongFirst Gymů. A pro domácí účely můžete využít videa a návody ze StrongFirst webu.  

#4: Bojové sporty

Máte pocit, že karate Kid z vás už nebude? Možná ne, ale bojové sporty jsou o dost víc, než co vidíte v asijských filmech. Takové jiu jitsu, brazilské bojové umění, je inspirované judem a momentálně hodně v kurzu. Může s ním začít úplně každý, a kromě ztráty tuku na břiše si z něj naopak získáte něco navíc – úplně jiný mindset. Jako ostatně ze všech těchto sportů.

#5: TRX 

TRX nebo také suspension training je závěsný systém na procvičení celého těla. Parádně posílí, aktivuje, a zároveň stabilizuje svalový korzet zada. Ale hlavně, cviky jako je úklon stranou nebo kyvadlo v závěsu posilují šikmé břišní svaly a vedou ke zpevněnému bříšku.

#6: Prkno! 

Přesně tak, obyčejný plank, cvik, který zná snad každý. Pozice, kdy zápasíte s vlastním aktivním břichem, je jedním ze základních cviků, jak posílit CORE a naučit se dýchat. Naučte se ho ale dělat správně, jinak může způsobit více škody než užitku. 

#7: Tabata, Hiit.

O Tabata, Hiit, a jak vám intervalový trénink pomůže zhubnout, už byla řeč. Pokud v něm využijete i správně držené prkno, vymodelujete si břicho snů. 

TIP: Chcete zhubnout i jinde? Jak zhubnout stehna a vytvarovat zadek. Top cviky od odborníků.

#8: Komplexní rychlovka na doma

Pokud jste hodně vytížení a na bojové sporty, ani zvedání činek opravdu nemáte čas, řešením je kratší cvičení doma. Pokud si 10 min denně na intenzivní workout, výsledky se dostaví i tak. Zkuste třeba osvědčené sestavičky od Pamely Reif, odbornice na vyrýsované bříško.

Na závěr ještě připomenutí. Aktivní core neboli střed těla nemusí nutně znamenat jen sport. V praxi byste s aktivním břichem měli chodit, zvedat dítě, ale taky třeba nosit nákup do schodů. Protože postupný procvičováním si na tento stav zvyknete a nejen že si vypěstujete hezčí břicho, ale zároveň ho taky lépe ve sportech využijete.