Zázrak jménem kolagen. 8 důvodů, proč s ním začít právě teď

Obrovský boom kolagenových doplňků stravy je v současnosti velké téma. Jde ale opravdu o zázrak nebo jen marketingový trik, který ohrožuje vaši peněženku? Jak známo, kvalitu kůže a pleti ovlivňuje řada faktorů. Kromě věku především ty, které můžeme my sami vylepšit zdravým životním stylem. Pravidelná a častá expozice slunečnímu záření, kouření, obezita, nevhodná strava, stres, spánek i různé léky. A důležitá je samozřejmě i genetika. 

Kolagenový zázrak?

Odpověď tedy není jednoznačná. Rozpustný kolagen jako doplněk stravy může být jedním z puzzle obrovské skládačky, které kvalitu a stárnutí pleti ovlivňují. Může, ale NEMUSÍ. Protože zatím žádné studie od nezávislých laboratoří tuto skutečnost nepotvrdily. Nezbývá než si shrnout, co o kolagenu tvrdí laboratoře známých brandů, jako OSLO Skin Lab či Perfect Keto.

#1: Podporuje správné fungování mozku a chrání před rozvojem Alzheimerovy choroby.

#2: Zabraňuje zanášení arterií a pomáhá zachovat zdravou srdeční činnost.

#3: Podporuje zdravé trávení a žaludeční činnost vůbec.

#4: Přirozeně uleví unaveným kloubům, kolenům, a také od bolesti zad.

#5: Podporuje zdravou a pružnou pleť, menší výskyt celulitidy a zmenšení hloubky vrásek.

#6: Zpevňuje nehty a zabraňuje jejich lámání

#7 Zlepšuje hustotu kostí.

#8 Pomáhá tvorbě nové svalové hmoty .

Kolagenové takeaway

Kolagen má nepochybně dobrý vliv na strukturu a fungování kloubů, kostí, kůže, nehtů, vlasů, šlach, srdeční činnost, mozek a oči. Ovšem jediný suplement, který naše tělo umí využít, je takzvaný hydrolyzovaný kolagen.

Tedy kolagen, který je pomocí enzymů rozdělený (hydrolyzovaný) na peptidy (krátké řetězce aminokyselin). Kolagenové peptidy se používají formou rozpustného prášku bez chuti, který můžete s vodou vypít jako drink, či přidat do jídla. 

TIP: Dieta nebo detoxikace. Proč keto dieta zvládne s vaším tělem obojí

Jak získat kolagen přirozenou cestou?

Základem by tedy měl být zdravý životní styl a pestrý jídelníček s dostatkem potravin, které PŘIROZENĚ pomáhají tvorbě kolagenu.

Jsou to zejména vajíčka nebo třeba takové mléko a mléčné výrobky (ale může to být i maso nebo čistý masový vývar), losos, tuňák, arašídy, avokáda, chia a dýňová semínka, a v neposlední řadě také dostatečný příjem vitamínu C.

Co dalšího ještě jíst, aby vás to vyšlo levněji než slevový kód od oblíbené blogerky?

Závěrem malé velké upozornění. Ať už si pořídíte Oslo Skin Lab nebo jiný, jde pořád o doplněk stravy. Pokud se tedy v létě smažíte na slunci, málo pijete, špatně se odličujete, nehydratujete dostatečně pleť, kouříte (a ano, ještě máte navíc smůlu na geny), ani ten nejdražší produkt na trhu vás nespasí a nezajistí věčné mládí.

TIP: Pokud na kolagen nedáte dopustit, zkuste ho právě v kombinaci s vitaminem C. Díky němu se totiž ještě lépe vstřebá. Nejvíce ho najdete v chilli papričkách, petrželi nebo červené paprice.