McDonald’s a keto. Co si dát ve fast food a nepřibrat?

Taky občas řešíte, co si objednat ve fastfoodu nebo kavárně a nezruinovat přitom dietu? Vězte, že zdravý fastfood neexistuje, a pokud se tímto způsobem stravujete každý den, něco je špatně. Když je to ale jen jednou za čas, můžete sáhnout po lepší alternativě. Co je tedy ve fastfoodu nejmenší zlo? Máme tipy. 

McDonald’s, KFC a Burger King

Nebudeme si lhát, na zahradním salátu bez zálivky si nepochutná nikdo. Pro vyznavače keto stravování ale nabídka není zlá. Hamburgery jako takové totiž nejsou problém. Tím je sladká pěnová houska a to, co si k ní dáte v menu. Cola, Fanta, hranolky, majonézové zálivky. Pokud tedy chcete keto jídlo, dejte si menu se salátem a sodovkou – bez housky. Fajn je i tortilla s grilovaným masem.

Co se týče kuřecích nugetek, je to jako kdybyste jedli smažený řízek a máčeli ho do omáčky plné cukru. Ze snídaní se nebojte vajíček nebo jogurtu s granolou a ovocem (i když tady také opatrně). Pokud jezdíte autem, není od věci mít s sebou vlastní dochucovadla, můžou se hodit. 

Bageterie Boulevard, Subway

Co se týče bagetových království, vyberete si poměrně snadno. Ať už klasické fitness menu (po tom ale můžete mít brzy pocit hladu) nebo čerstvé, nezapečené celozrnné bagety. Mezi fajn náplně patří šunka, mozzarella s rajčaty (ostatní sýry se nehodí), vajíčka, hummus, falafel nebo uzený losos. Dobrý tip je sníst jen obloženou část bagety.

Oblíbené předsmažené brambory raději vynechte, místo nich si dopřejte malou polévku či přílohový salát. Na svačinku či snídani se opět hodí jogurty s ovocem. Pozor ale na přeslazené čaje a nápoje. Také tuňák či pastrami se často kombinují s majonézou, ale opět platí pravidlo selského rozumu. Pokud jíte v bageterii jednou za čas, dietní plán vám to nerozhází.

TIP: Chutě a hlad. Jak je správně rozeznat a nepodlehnout. 

Starbucks, Costa Coffee a kavárenské řetězce

U kávy je to jasné. Měla by být bez příchuti a cukru, ideálně tedy espresso, americano nebo espresso. Na druhou stranu malé cappuccino nebo latte s plnotučným mlékem má kolem 100-150 kalorií, což není žádná tragédie. Klidně si ho vychutnejte, nic se nestane. Mléko jako zdroj bílkovin si klidně dopřejte i k černé kávě. A pokud nemáte alergii na laktózu, rostlinné mléko není o nic zdravější. Vynechat byste ale měli všechny sladké sirupy, toppingy a vůbec všechny sladké nesmysly, kterými si můžete nevinnou kávu vylepšit až na 600 kcal.

To platí i pro nápoje připravované z prášku, jako je chai latté či horká čokoláda, vysoký obsah cukru ve frappuccinech a ledových čajích. Přečtěte si i další Starbucks keto tipy.

TIP: Vodu, kávu nebo čaj? Pitný režim na dietě. 

Ke kafíčku dezert

Upřímně, někdy prostě káva nestačí a chcete něco sladkého. Většinou to spraví ovocný jogurt s granolou, který seženete snad v každém kavárenském řetězci. Lehčí volba je i flapjack nebo raw tyčinka. Ovocný džem, sušené ovoce a sladké vločky jsou pořád lepší volbou, než čokoládový dort. A pokud chcete to nejmenší zlo z obvyklého výběru dortů, dejte si cokoliv tvarohového nebo náplň cheesecake.

Pro lepší pocit krustu jíst nemusíte. Vězte ale, že vše je většinou rozmražované a plné cukru. Pokud si tedy chcete dopřát něco opravdu dobrého a bílý jogurt s ovocem to není, zamiřte do kvalitní kavárny či bistra. Není nad poctivé brownies, ovocný koláč nebo třeba věneček. Dobrého pomálu a když už hřešit, tak kvalitně. 

TIP: Dieta a sladké. Proč není třeba se vzdát své oblíbené chuti. 

Kinocola & Popcorn

Opět platí, že malý popcorn či nachos jednou za rok s vaší dietou nic neudělá. Pokud si ovšem neumíte sledování filmu (a to hlavně doma) bez zobání představit, zaděláváte si na problém. V klasickém kino sortimentu sladkých a slaných nesmyslů se nic zdravého nenajde.

Když už si tedy chcete něco dopřát, zkuste si dát cokoliv napůl a vyhnout se sladkým nápojům. Dobrá varianta je také vzít si něco svého s sebou. Máte pak větší kontrolu nad tím, co a hlavně kolik jste toho snědli.

TIP: Nejezte blbě! Kniha Karolíny Fourové, odbornice na výživu a populární blogerky, dává odpovědi na většinu otázek o jídle a potravinách, které vás kdy napadly. Psaná o lidech a pro lidi. 

Co na závěr? Budeme se opakovat, ale je to tak. Jedno malé šlápnutí vedle během dne s vaší ketózou tragédii nezpůsobí. Když máte chuť na zmrzlinu nebo poctivý dort, dejte si. Důležitý je váš dlouhodobý životní styl – pokud jíte většinu času zdravě a hlavně se pravidelně hýbete, NIC se nestane.