Jak zhubnout stehna a vytvarovat zadek. Top cviky od odborníků

Štíhlá stehna a pevný zadek jsou častým cílem (nejen) hubnoucích. Ať už je ale chcete shodit vytvarovat postavu či shodit pár kil, neměli byste zapomenout, že nejlepších výsledků docílíte jen komplexním přístupem. V hlavní roli není jen cvičení, ale taky správně nastavený jídelníček, dostatek regenerace, pitný režim a v neposlední řadě psychická pohoda. Máte? Pak jste připraveni na postavu přesně podle vašich snů. 

Jak na úspěšné tvarování postavy obecně

Pokud do cvičení jdete s myšlenkou, že v rámci svého plánu zhubnete jen stehna a zadek, kýženého výsledku nikdy nedosáhnete. Klíčem k rovnoměrným změnám je posilování celého těla. Pokud chcete upřednostnit některou tělesnou partii před jinou, cvičte extra cviky dvakrát týdně. Není to určitě nutné každý den, dopřejte si regeneraci. A další věc – posilováním podpoříte zpevnění a poměr svalové tkáně. Chcete-li zhubnout, pak je dobré přidat aerobní cvičení, kruhový trénink či takový typ cvičení, u kterého se zapotíte a podpoříte tak spalování tuků. V každém případě se ale ujistěte, že cvičíte správně. 

TIP: Voda, káva nebo čaj. Pitný režim na dietě. 

Top domácí 45-min trénink se Stephanie Buttermore

Výborná sestava na doma, která funguje i bez spousty drahého vybavení. Vystačíte si s menším kruhovým závažím (klidně knihou/lahví vody), utěrkou a posilovací gumičkou na nohy. 

Začněte rozcvičením:

Výpady s vlastní vahou

Dynamické protažení na každou nohu (v podstatě jógová pozice tzv. ´ještěrky´)

A pak už se vrhněte na samotné cvičení:

  1. Výpady se zátěží nad hlavou (15 až 20 kroků)
  2. Zvedání nohou – zapřete se třeba do gauče (15 opakování na každou nohu)
  3. Chůze s posilovací gumičkou (15 kroků na každou stranu)
  4. Posilování hamstringů s pomocí ručníku či utěrky (10 opakování)
  5. Frog Pumps (zvedání pánve z lehu) se zátěží (15 opakování) nebo vlastní vahou (30 opakování)
  6. Bicycle Crunches (šikmé šlapání na kole) (20 opakování)

Každé cvičení ještě dvakrát zopakujte a za 45 máte hotovo!

Celý trénink i s krátkými video ukázkami včetně spousta další inspirace na cvičení a intuitivním stravování najdete na Instagramovém účtu Stephanie Buttermore. 

Z českých fitness osobností, které stojí za sledování, můžu doporučit třeba Lucii Minářovou.

Na závěr ještě jednou. Nezapomeňte, že tuk nikdy neubývá pouze z jedné partie těla. Tak to prostě nefunguje. Tvarovat můžete jen rovnoměrně, případně s ohledem na vrozené dispozice. Vhodně zvoleným cvičením ale můžete dané partie zpevnit a při správném a pravidelném cvičení se výsledky zcela jistě dostaví.

TIP: Jíst nebo nejíst před cvičením. Jak správně doplňovat energii nejen na dietě.