Mám keto chřipku! 10 příznaků, které ohlašují příchod ketózy

Pokud jste právě odstartovali s keto dietou, čeká vás nízkosacharidová strava plná proteinů a zdravých tuků. A do týdne také ketóza. Co to je a proč se vyplatí hubnout na vlastní tuk už asi víte, jak ale poznáte její příchod? Spolehlivě. Než si totiž užijete všechny výhody zrychleného spalování tuků, nejspíš vás trochu potrápí chřipka. Tedy keto chřipka. Jaká je desítka nejčastějších příznaků a jak je překonat? 

TIP: Proteinová dieta pod lupou. Co v těle probíhá a kdy uvidíte výsledky.

Nespavost

Nástup ketózy způsobuje zkrácení REM fáze vašeho spánku, a proto se možná příliš nevyspíte. Potíže ale většinou do pár týdnů vymizí. 

Nepříjemný hlad

Intenzivní pocit hladu se objevuje na začátku dietního programu, nejčastěji v prvních 2–3 dnech. Většinou za ním stojí dietní chyba a úprava jídelníčku vše vyřeší. Dejte si více zeleniny, či přidejte bílek a vydržte, tento stav rychle odezní. 

Ztráta chuti k jídlu

Díky rapidnímu poklesu ghrelinu, neboli hormonu hladu, se ale paradoxně můžete setkat i s opačným problémem. Pocit sytosti vám vydrží mnohem delší dobu a zaznamenáte i menší chutě na sladké. Vše se většinou brzy upraví.     

TIP: Stále je něco špatně? Pokud potíže nemizí, není nic jednoduššího než kontaktovat vašeho terapeuta, případně se objednat na osobní konzultaci v některém z center keto diety.

Křeče ve svalech nebo bolesti hlavy

Záškuby v lýtkách, či bolesti hlavy jsou zpravidla signálem nedostatku minerálů. Doporučuje se zvýšit příjem tekutin, více solit a doplnit jídelníček vhodnými přípravky bez cukru (s komplexními minerály, jako je především magnesium, sodík, draslík, vápník).

Suchá kůže

Za nepříjemné pocity může nedostatek omega kyselin (polynasycených mastných kyselin). Odstraníte je 1–2 lžíce kvalitních olejů s vysokým obsahem těchto kyselin, jako třeba olivový.

Posmutnělá pleť, vlasy a nehty

S lámavými nehty a padáním vlasů si poradí dostatek minerálů a omega kyselin. Zkuste to s oleji a doplňkovými přípravky. V lékárně Vám rádi doporučí ty správné. 

Únava a ztráta energie na cvičení

Díky dehydrataci můžete zažít krátkodobý pocit únavy. O to více je tedy nutné hlídat si pitný režim. Na znovunalezení rovnováhy vašich elektrolytů je dobrá himalájská sůl – stačí si přidat malou špetku do vody.

Poruchy menstruace u žen

U citlivějších žen se výjimečně objeví jako důsledek zvýšeného příjmu bílkovin a zvýšené činnosti metabolismu tuků. Poraďte se se svým terapeutem a skočte rovnou do druhé fáze diety ubráním jednoho proteinového jídla denně.

Plynatost a sklon k zácpě

Zvýšený přísun bílkovin může zpomalit odchod odpadních látek z těla. K nápravě stačí zvýšit konzumaci povolených druhů zeleniny a vypít až 3 litry denně.

Kožní vyrážka

Výsev může indikovat alergickou reakci na některou ze složek proteinových pokrmů. Pokud Vaše kůže není spokojená, udělejte si s dietou pauzu a navštivte lékaře nebo našeho nutričního terapeuta.

Na závěr vězte, že všechny výše uvedené potíže se pohromadě objevují jen vzácně a spíše u citlivějších lidí, kteří mají sklon k obdobným potížím i bez diety. Pokud se přesně držíte instrukcí a programu doporučeného vaším poradcem, není se čeho bát. 

TIP: Proč jsou poradci důležití a jaký mají vliv na výsledek vašeho hubnutí?