Lehkým krokem. Proč je chůze dobrá na hubnutí a jak ji využít každý den.

Chůze je pro člověka nejpřirozenější pohyb. Nejen, že zapojuje klouby a posiluje svaly, ale má ji ráda i vaše psychika. Je ale možné za pomoci chůze zhubnout? Rozhodně ano. Pravidelná chůze je jednou z nejjednodušších forem cvičení, které můžete provozovat každý den, a zároveň si zlepšit kondici a celkové zdraví. Není ale chůze jako chůze. Jaký způsob tedy zvolit, a jak rychle kráčet každým dnem?

Štíhlá procházka

Chcete-li vidět větší výsledky a opravdu zhubnout, je třeba při chůzi zrychlit a více zabrat. Aby došlo ke spalování tuků, měli byste se procházet alespoň hodinu, a to rychlostí alespoň 5–9 kilometrů za hodinu.Pokud chcete opravdu zabrat, projděte se v kopcovitém terénu nebo na trasách s mírným stoupáním. Ideální aktivitou je tak turistika. Rychlá chůze během ní pomůže spalovat a zbavit se tuku na břiše bez ohrožení vašich svalů. A navíc vás bude bavit. 

TIP: Vyzkoušejte nordic walking. Severská chůze původem z Finska, která zapojí i vrchní polovinu těla, se hodí pro lidi všech věkových skupin i kondice. 

Jak začít

Nemusíte hned od začátku podávat perfektní výkony. Začneme zlehka a postupně přidávejte čas, rychlost chůze i počet kroků, které denně ujdete. Pořiďte si k tomu psa, sparing partnera a nebo fitness tracker či chytré hodinky. Čísla na krokoměru vás budou motivovat ke stále lepším výsledkům. Proč aplikace v mobilu či fitness náramek někdy ušlou vzdálenost měří poněkud podivně? Pozor, abyste získali specifickou a relevantní informaci, používejte aktivity v nějaké z Fitness aplikací. Poloha se bere z GPS a umožní ji o dost lépe určit. 

TIP: Jak dokáží chytré hodinky či sport fitness tracker změřit spotřebu kalorií.

Lehké pochůzky

Pokud to jen trochu jde, zapomeňte na auto a během nakupování nebo vyzvedávání dětí ze školy zkuste co nejvíce chodit. Projděte se i cestou do/z práce. A když je to opravdu příliš daleko, zaparkujte dále nebo vystupte z autobusu o několik zastávek dříve. Zbytek cesty už dojděte pěšky. Počítají se i schody – vystoupaná patra vám změří fitness tracker. 

Ve dvou se to lépe táhne. 

Když vás chůze o samotě příliš nemotivuje, najděte si parťáka. Ať už to bude partner, kamarádi nebo třeba někdo z práce, určitě se rádi připojí. A nebo se procházejte po šesti. Tedy – nohách. Stačí si pořídit pejska a z povinnosti se velmi rychle stane příjemný zvyk. A navíc,ze zdravotních benefitů se budete těšit nejen vy, ale také váš čtyřnohý miláček.

TIP: Jsem sportovní dřevo. Jak si pro sebe najít sport, se kterým vás hubnutí bude bavit.   

Chcete hubnutí ještě víc nakopnout? Přidejte další pravidelný pohyb a zamyslete se nad jídelníčkem. Kombinace zdravé stravy a vhodného pohybu vás dovede k vysněné postavě. Mrkněte na Nejčastější dietní chyby a jak je napravit. Ať jste ještě chytřejší