Jsem sportovní dřevo. Jak si pro sebe najít sport, se kterým vás hubnutí bude bavit.

Je pro vás jakákoliv sportovní aktivita jen nepříjemnou vzpomínkou? Smířili jste se s tím, že váš talent je někde jinde? Zapomeňte na traumata z tělocviku, doba pokročila. Nikdy není pozdě vyzkoušet nové pohybové či sportovní aktivity. Ani hláška ´nemám na cvičení čas´ už neobstojí. I ti úspěšní se totiž hýbou. Vědí, jak moc je to pro tělo důležité. Jak se tedy naučit hýbat?

Zlehka na cvičení

Nejtěžší je začít, takže začněte ještě dnes.  Nečekejte na konec týdne, prázdnin, ani roku. Vhodnější chvíle už totiž nebude. Vyrazte na procházku ( a ne, nemusíte hned ujít 10 000 kroků za den) a cestou se zamyslete nad tím, jaký sport jste vždycky chtěli zkusit. Ať už vám k tomu chyběla vůle nebo odvaha, ten správný čas je teď. Vyhledejte si nejbližší sportoviště, zapojte se do skupin na sociálních sítích nebo rovnou kontaktujte jejich členy. Uvidíte, že peer-to-peer entuziasmus je k nezaplacení. 

TIP: Jste spíše sólisti? Zkuste začít s jógou. Abyste se základy naučili správně a nezpůsobili si tak více škody než užitku, doporučujeme začít soukromými lekcemi. Potom už můžete svoje nově nabyté schopnosti rozvíjet dál sami v pohodlí domova nebo v přírodě. Základní info, svoje studio nebo lektora si najděte třeba na jogapoint.cz. 

Najděte si parťáka

Pokud se nových začátků sami bojíte a víte, že vaše vůle často neobstojí, najděte si sparing partnera. Nejen, že vám přirozená lidská soutěživost pomůže, ale společná aktivita bude i více bavit. Ať už se porozhlédnete mezi vlastními přáteli nebo v komunitě lidí, co váš vysněný sport provozuje, je to správná volba. 

TIP: A počítá se i parťák elektronický. Chytré hodiny či sport/fitness tracker vám totiž mohou změřit spotřebu kalorií, a tím pádem i správně zorganizovat život s dietou. 

Pohyb jako radost, ne starost

Ať už si vyberete jakýkoliv sport, nezapomeňte, buďte k sobě shovívaví. Během cvičení byste se neměli cítit pod tlakem. NEMUSÍTE cvičit celou hodinu, NEMUSÍTE skončit v potu tváře na podložce a už vůbec není třeba ´ODCVIČIT SI JÍDLO´. Najděte si v pohybu svou vlastní radost, důvod, díky kterému se budete cítit dobře.

TIP: Nejen během sportu nezapomínejte na pitný režim. Kromě obyčejné a jemně ochucené vody s ovocem či zeleninou vyzkoušejte třeba smoothie. Osvěžující jahodovo-malinové smoothie oceníte jako vzpruhu před nebo po cvičení. 

Změňte úhel pohledu 

Pohyb je o radost a dobrém pocitu z vlastního těla. Pokud jej berete hlavně jako bič, kterým je třeba se potrestat či si dovolit sníst něco navíc, je to špatně. Podívejte se na něj z úplně jiného úhlu – změňte svůj mindset. Sport by měl přinášet štěstí, ať už ho děláte na jakékoliv úrovni. Místo ´Musím se změnit stůj co stůj´ si tedy řekněte ´Chci se hýbat a mám to štěstí, že moje tělo to dokáže´. Na druhou stranu mantra ´Až spálím XY kalorií, budu šťastnější´, také neobstojí. Raději si řekněte ´Díky pohybu se budu cítit ve svém těle lépe, umožní mi dobít potřebnou energii a lépe se soustředit´.

TIP: Mít rád své tělo je novodobou mantrou. I sebeláska má ale právo zhubnout.

A nezapomeňte, že jen desetiminutová procházka mezi schůzkami vám zlepší den. Najděte si čas na ME TIME. V krátkodobém, i dlouhodobém horizontu se totiž vyplatí.