Dieta nebo detoxikace. Proč keto dieta zvládne s vaším organismem obojí.

Možná i vy patříte k lidem, kteří si myslí, že bez detoxu, půstu nebo džusové očisty nemohou existovat. Je ale opravdu potřeba naše tělo detoxikovat? A není náhodou detox jen jeden velký mýtus? Odpověď není úplně jednoznačná. Pravdou ale je, že nízkosacharidová dieta vám může v očistě výrazně pomoci. 

Zenový marketing

Existuje nepřeberné detoxikačních kúr, po kterých se údajně cítíte lépe, jste krásnější a zdravější. Nebo to alespoň slibují výrobci. Ve skutečnosti se však v těchto případech tělo nečistí, jen zcela regulérně hladoví. Většině těchto kúr totiž zoufale chybí energie a zenový pocit štěstí je způsoben hlavně tím, že vaše vyhladovělé mozkové buňky jsou ve střehu. Jak už jste asi zjistili, jde o dočasný stav, po kterém přichází únava a podráždění.

TIP: Výkyvy váhy. Proč jojo efekt není o druhu diety?

Vaše tělo není robot a restart nepotřebuje

Aniž bychom o tom věděli, odstraňování běžných toxických sloučenin v našem organismu probíhá v podstatě neustále. Téměř se vším špatným si vaše tělo opravdu poradí samo, a to především díky funkci jater a ledvin. Važte si jich, zdravá játra i ledviny dokáží pomocí série několika biochemických reakcí odstranit toxickou látku z těla ven. Pokud tedy opravdu milujete zelené superdžusy, klidně je pijte. Mějte ale na paměti, že ledviny pro vás dělají stejnou službu každý den.

Keto, keto, ketóza

Pokud ale chcete něco navíc, vězte, že detoxikovat tělo se dá i bez drahých kúr.  Stačí se dostat do ketózy. Zásadní součást proteinové diety, neboli stav kdy tělo funguje na vlastní tuk, je totiž skvělý detoxikační prostředek. Čeká vás zhruba po 2 až 3 dnech od začátku hubnutí a tělo v něm kromě tuků intenzivně spaluje i usazené toxické látky a vyloučí vše, co nepotřebuje. Zkrátka se čistí zevnitř. 

Pocity na talíři

Pokud se dlouhodobě stravujete nevhodně, je jasné, že vám není nejlíp. Stačí se ale více zaměřit na to, co jíte a budete se cítit lépe i bez džusů. Přidejte si více ovoce a zeleniny, jezte komplexní sacharidy – jako třeba hnědou rýži, obilniny, proteinové těstoviny nebo celozrnné pečivo, kořenovou zeleninu. K tomu dobré proteiny – tofu, luštěniny, kuřecí maso, spolu s nenasycenými tuky – ořechy, semínky, avokáda, olivový olej. A hlavně, nepodceňujte pitný režim. Voda je sama o sobě přirozenou detoxikací. 

TIP: I na proteinové dietě si můžete dopřát kvalitní pečivo. Proteinová bagetka s paštikou je skvělá svačinka, která chutná.

Progooglujte se ke zdraví

Buďte informovaní.a sledujte renomované weby jako World Health Organization, lekarna.cz, nebo třeba sekce Zdraví na iDNES. Důvěryhodný server většinou poznáte tak, že zve k autorství renomované odborníky a důležitá je i délka jeho působení.Vždy ale používejte zdravý selský rozum. 

TIP: Rychlovky. Proč krátkodobé diety nefungují a čím je nahradit.

Ve zkratce, dlouhodobé ubližování tělu špatnou stravou nebo sedavým způsobem života nezměníte během pár dní detoxem. Bez komplexní změny přístupu k životu to nepůjde. Zaměřte se na vyváženou a pravidelnou stravu, správnou velikost porcí, hýbejte se, dopřejte si kvalitní spánek, odpočívejte. Prostě, snažte se žít a myslet pozitivně. Nejen na pár dní, ale po celý rok!