Jak zhubnout a už nepřibrat. 10 tipů na jídelníček, který vám udrží štíhlou postavu.

Došli jste do cíle a přichází strach z výkyvů váhy. Jo jo efekt ale není o druhu diety. Neučte se nazpaměť kalorické tabulky a nestresujte se vážením jídla nebo odpíráním si. Zdravě žít totiž znamená především neopustit nově přijaté návyky a stávající životní styl si v rámci možností udržet. Jak mít jídlo pod kontrolou, abyste zase nepřibrali? 

1. Jezte pravidelně

Pokud jste s dietou vydrželi až do konce, nejspíš jste si na pravidelnost už zvykli. A pravidelná strava je i klíčem ke schopnosti udržet si váhu natrvalo.  

TIP: Co je a jak vám pomůže pravidelná strava se dozvíte už v 1. fázi proteinové diety on-line.

2. Jezte vyváženě. 

Nutriční i kalorická hodnota přijímaného jídla by měla být v průběhu dne v rovnováze. 3 jablka denně a večer svíčková tak nejsou dobrý nápad. Ohledně večeře také platí, že by měla být vždy lehčí nežli oběd.

3. Jezte pestře.

Pestrá strava je základ. Vyvarujte se nebezpečí bezpečných potravin a stále stejného jídla. 

4. Dodržujte pitný režim. 

I příjem tekutin vyžaduje pravidelnost, minimum je 1,5 – 2 litry vody denně. 

TIP: Vodu! Proč je hydratace organismu důležitá nejen na dietě a  jak ji vlastně pít.

5. Jezte kvalitně

Základem zdravé výživy je kvalita. Proto vyhledávejte především průmyslově nezpracované potraviny, které ovšem nemusí být drahé.

TIP: Dieta a cenovky. Proč peněženka nemusí hubnout spolu s vámi.

6. Vyhýbejte se jednoduchým cukrům

Pokud jste v dietě došli až do cíle, nejspíš už jste svoji sladkou závislost trochu zkrotili. Pokud ne, přečtěte si, jak eliminovat chuť na sladké a zhubnout.

7. Jezte tak akorát bílkovin

Bílkoviny samy o sobě nejsou samospasitelné. Vybírejte tedy ty, které vám v hubnutí a udržení váhy pomohou, jako třeba maso, ryby a luštěniny – čočka, hrách, fazole, sója.

8. Hýbejte se

Zdravá strava není všechno. Pokud v dlouhodobém horizontu nepřidáte tu správnou dávku pohybu, váhu si udržíte jen stěží. Sport by pro vás ale měl být potěšením, ne mučením.

TIP: Jsem sportovní dřevo. Jak si pro sebe najít sport, se kterým vás hubnutí bude bavit.

9. Myslete pozitivně

Zhubli jste. A je to dobře, protože i sebeláska někdy potřebuje zhubnout. Mějte se za to ještě více rádi a dívejte se na svět z té lepší stránky.

TIP: Přečtěte si, jak pozitivní myšlení ovlivňuje vaši postavu. 

10. Používejte selský rozum

Doplňky výživy, drahé detoxikační kůry a vitamíny vaše tělo ve většině případů nepotřebuje. Při dodržování výše uvedených zásad si totiž správně nastartovaný metabolismus poradí sám.