10 důvodů, proč začít s keto dietou

Přínos tuků a cukrů pro lidské tělo je kontroverzní téma, zato na pozitivní stránce bílkovin se shodnou téměř všichni. Běžný jídelníček jich obsahuje kolem 15 %, což je pro organismus dostatečné množství. Proč ale nevyužít všechny jejich benefity? Pokud chcete konečně zhubnout, urychlit svůj metabolismus nebo nabrat sílu a svalovou hmotu, věnujte proteinu 25–30 % kalorického příjmu. Co všechno vám přinese strava plná bílkovin?

1. Hubnete přirozeně a bezpečně.

Strava s vysokým obsahem proteinů přirozeně potlačuje hlad a má pozitivní dopad na hormonální funkce, které ovlivňují hubnutí. Způsobí, že si vystačíte s menším množstvím kalorií a hubnete přiměřeně rychle.

2. Méně jídla, větší pocit sytosti 

Ketóza – stav, kdy vaše tělo funguje na vlastní tuk – navozuje pocit plnějšího žaludku, a tak se vyhnete nepříjemným pocitům hladu, které většinu diet provází.  

TIP: Keto keto ketóza. Co to je a proč se vyplatí hubnout na vlastní tuk.  

3. Síly na rozdávání

Svaly jsou tvořeny hlavně z bílkovin. Zvýšený příjem proteinů tak nejen pozitivně ovlivní nárůst svalové hmoty a síly jako takové, ale hlavně je ochrání před úbytkem během hubnutí. A to i v pozdějším věku.  

4. Snižuje chuť na sladké a nevhodné potraviny

Zvýšená konzumace proteinů má prokazatelně dobrý vliv na vaše sladké chutě a večerní ujídání. A leckdy ani nemusíte hubnout. Stačí si dát bílkovinnou snídani a poznáte ten rozdíl. 

PRODUKT TIP: Máte rádi snídani na vidličku, ale ráno nic nestíháte? Dejte si proteinovou omeletu s houbami. Připravíte ji během chvilky a v jedné porci získáte téměř 20g proteinu. 

TIP: Jak eliminovat chuť na sladké.

5. Dobrá na kosti 

Je známá věc, že lidé konzumující více bílkovin než ostatní mají zdravější kosti, a s tím spojené nižší riziko osteoporózy. Zejména ve stáří se pak nemusí tolik bát úrazů a ztráty svalové hmoty.

6. Rozjetý metabolismus

Díky vysokému přísunu bílkovin vaše tělo funguje na plný plyn, a tak během dne spálí mnohem více kalorií. A nejlepší je, že tento stav si díky novému životnímu stylu udrží i po skončení diety. 

7. Nižší krevní tlak a zdravý cholesterol

Během proteinové diety efektivně zhubnete tukovou tkáň. Přirozeně tak dochází k výraznému zlepšení hodnot krevního tuku, jako třeba nižší cholesterol nebo menší riziko srdečních chorob. 

8. Váhu si udržíte

Více proteinů vám pomůže nejen se snížením váhy, ale také s jejím udržením. Proteinová dieta má totiž několik fází, během kterých se naučíte vybírat ty správné potraviny a pravidelně se hýbat. Díky tomu změníte svůj životní styl natrvalo.

TIP: Zhubnout natrvalo nejde. Víme, jak se zbavit jedné z nejčastějších výmluv.

9. Dobrá nálada na každý den

Hubnutí je velká zátěž na vaše nervy a ne každý to unese. Na té proteinové vás ale díky již zmiňované ketóze čeká velmi dobrá nálada až euforie, která vám celý proces usnadní. 

10. Lepší kondička

Připočítejte si k tomu zlepšení tělesné kondice a uvidíte, že proteinová dieta vás bude bavit.