Fakta a mýty o proteinové dietě. Proč vsadit na zdravý rozum.

Proteinová dieta je oblíbený způsob, jak se zbavit přebytečných kil. Díky ní se dostala do formy a zcela přehodnotila svůj životní styl už pěkná řádka lidí včetně známých osobností. Přesto se kolem ní šíří spousta mýtů. Na kterých něco je, a které jsou opravdu jen nesmysl? 

Mýtus č. 1: Zničíte si zdraví

Čeho je moc, toho je příliš a extrémy se našemu tělu nelíbí. Hubnutí není výjimkou. Hladovění, vynechávání důležitých živin nebo experimentování s dietami se vám většinou nevyplatí. Správně nastavenou a vyváženou keto dietu provází dlouhá historie a celý proces můžete projít spolu s nutričními odborníky nebo přímo lékaři. Zhubnete tak nejen efektivně, ale hlavně bezpečně. 

Mýtus č. 2: Jo-jo efekt patří ke každé dietě

Jo-jo efekt, tedy stav, kdy se po úspěšném zhubnutí záhy vrátíte na svou původní hmotnost a postavu, provází spoustu diet. A je pravda, že ani proteinová dieta nemusí být výjimkou. Když po jejím ukončíte hodíte zásady zdravého a vyváženého jídelníčku za hlavu, nejspíš na jo-jo dojde. Proteinová dieta ale učí více přemýšlet nad tím, co jíte. Pochopíte, jak vaše tělo funguje,  a proto po návratu do normálu nesklouznete zpět.

TIP: Zhubnout natrvalo nejde. Víme, jak se zbavit jedné z nejčastějších výmluv.

Mýtus č. 3: Nudná jídla bez fantazie a místo menu alchymie

Pokud se rozhodnete jít do toho sami a vzít si na starost svůj jídelníček, může vám to přerůst přes hlavu. V proteinové dietě na ale nejste sami. Váš poradce či nutriční specialista vám pomůže se vším, co je potřeba, odpoví na všechny otázky a provede vás celým hubnutím. Proteinová jídla navíc nejsou žádná nuda. Výběr z více než 300 druhů plnohodnotných jídel navíc zaručí, že se vám menu neomrzí. 

TIP: V nabídce proteinové diety Victus najdete jak slané, tak sladké pokrmy, které si v závislosti na fázi diety doplníte vaším vlastním jídlem. Stačí si vybrat. 

Mýtus č. 4: S alergií na lepek a laktózu nemám co jíst

Když se řekne bílkoviny, většina lidí si představí kus masa, mléko či vajíčka. Lidé, kteří se z nějakého důvodu vyhýbají živočišnému proteinu, lepku nebo laktóze tak mohou být k proteinové dietě trochu oprávněně skeptičtí. Záleží ovšem na úhlu pohledu. Bezlepkový či bezlaktózový sortiment speciálních potravin z kvalitních proteinů je široký a s potravinovou intolerancí si poradí. 

TIP: Bílkoviny, kam se podíváš? Co se opravdu jí na keto dietě.

Mýtus č. 5: Už nikdy žádné sacharidy

I toto je velmi zkreslený pohled. Proteinová dieta není na doživotí. Jakmile si projdete všechny tři fáze hubnutí a ukončíte program, postupně se vrátíte do normílu. K běžnému, ale zdravému a vyváženému jídelníčku se všemi skupinami živin, tedy bílkoviny, tuky i sacharidy. Zamlsat si ale můžete už i během diety. Speciální proteinové dezerty, pečivo, croissant nebo třeba těstoviny uspokojí vaše chutě. Proteiny vás spolehlivě zasytí.