Jak eliminovat chuť na sladké a zhubnout

Milujete sladkosti a nedokážete jim odolat? Malý kousek je fajn, ale u jednoho nikdy nezůstane? Řešení je možná jednodušší, než si myslíte. Prostě si ho dejte. Někdy to ale z mnoha důvodů není dlouhodobá odpověď. Na vině je nedostatek spánku, vitamínů ze skupiny B, přílišná euforie z pražených čokoládových bobů (ano, čokolády) nebo … jídla jako takového. Tak schválně, zkuste si to přiznat sami. 

Jíte dost jídla?

Čtete správně. Pokud se stravujete nepravidelně, jíte příliš malé porce a vhodný poměr bílkoviny/cukry/tuk vám nic neříká, pak je asi něco špatně. Chutě na sladké jsou jasným voláním vašeho těla, abyste mu dali víc. Na vině může být i nedostatek komplexních sacharidů. Dopřejte si tedy dostatek obilovin, zeleniny, kořenové zeleniny, proteinového pečiva nebo rýže a nebojte se svačinky. Zkuste si dát na talíř o něco víc a sami poznáte, jak se cítíte. 

TIP: Co si dát, když toužíte po sladké chuti bez výčitek? Vyzkoušejte třeba mražené mango, nice cream neboli zdravou zmrzlinu, datle s burákovým máslem, banán s hořkou čokoládou nebo čokoládovou tyčinku s nízkým obsahem sacharidů.

Přidejte protein

Přidáním bílkovin do jídla vám pomůže hned dvakrát. Nejen že nebudete mít tak brzy hlad, ale možná i zhubnete. Ovšem pozor. Pokud za jídlo považujete i dušené kuře a vařenou brokolici, přidání dalšího suchého plátku není správná odpověď. Možná potřebujete spíš větší talíř a třeba i ty správné sacharidy. Zkrátka jezte stravu, která chutná. Taková je třeba proteinová dieta. 

TIP: Rádi byste s cukrem skoncovali jednou provždy? Pokud už nechcete cukr nechat ovládat váš život, vyzkoušejte 9týdenní online CUKRFREE program. Kurz, který vám pomůže který vám pomůže zbavit se sladké závislosti a emočního jedení, vede Janina Černá, moderátorka podcastu CukrFree a autorka bestsellerů ze stejnojmenné řady

Snídejte

Vynecháním snídaně si šetříte kalorie na později? Tudy cesta nevede. Možná jste si už sami přišli na to, že když se ráno nenajíte, chutě vás spolehlivě doběhnou během dne. A to nejen na sladké. Důvody mohou být různé, od nedostatku energie a únavy až po pozdní spánek. Výsledkem je večerní přejídání a výčitky, které vám hubnutí jen ztíží. 

TIP: Chcete vědět, jak správně postupovat v boji proti sladké závislosti? Pusťte si zajímavé video s výživovým specialistou Petrem Havlíčkem.

Dopřejte si něco navíc

Čím více si něco zakazujete, tím více to chcete. Uděláte tedy lépe, pokud svému tělu s mírou dopřejete, po čem touží. Zkuste si přidat něco malého – ovoce nebo kousek tmavé čokolády po obědě či večeři. 

TIP: Dieta a sladké. Proč není třeba vzdát se své oblíbené chutě.

Není to ale jen o jídle. Pokud chcete eliminovat své chutě jinak, omezte stres, snažte se dostatečně pít a spát. Přesto máte pocit, že vaše chutě na sladké nemizí ani po několika týdnech? Pokud nejde o extrémní stav, vaše tělo ho možná prostě potřebuje. A je to tak v pořádku.