Vodu! Proč je hydratace organismu důležitá nejen na dietě a jak ji vlastně pít.

Dostatečný příjem vody je pro naše tělo nezbytný a pomáhá nám v mnoha ohledech, aniž bychom si to leckdy vůbec uvědomili. Inspirujte se několika radami, jak se naučit vodu pít a zůstat tak hydratovaní nejen během hubnoucího režimu.

H2O, voda živá

Voda je základem života, bez ní bychom nepřežili déle než pár dní. Nedostatek cítíme už po několika hodinách v podobě žízně, poté přijde na řadu bolest hlavy, únava, problémy s přemýšlením a zhoršená nálada. Voda navíc slouží k vylučování toxinů a odpadních látek z těla a pitný režim není radno podceňovat. Pokud si všechno rádi spočítáte a zajímá vás, kolik vody byste měli vypít, vyzkoušejte chytrou vodní kalkulačku.

TIP: Jaké tekutiny jsou pro vás nejlepší? Doporučení k pitnému režimu shrnuje nutriční specialista Petr Havlíček ve videu ze série MallTV Rozum v troubě.

Ideální pitný režim

Držte se několika základních rad. Abychom se vyhnuli přetížení ledvin a špatné regeneraci, je lepší si tekutiny rozložit během dne. Večer se pak tělo musí soustředit na filtrování tekutiny.  Ideálně tedy začít rovnou ráno, a to sklenicí vlažné vody hned po probuzení (můžete přidat plátek citronu pro lepší chuť). Pomůže vám nejen nastartovat organismus, ale také připomene, že byste měli pít. 

TIP: Pokud vám myšlení na pitný režim dělá problém a nepomáhá ani láhev vody na stole, jděte na to chytře. Stáhněte si aplikace Daily Water Tracker Reminder, HydroCoach nebo Drink Water Reminder

Jak vypít více vody

Dělá vám problém jen přiblížit se správnému pitnému režimu jen proto, že vám voda vůbec nechutná? Zatočte s nudou z kohoutkové vody s vylouhovaným ovocem, bylinkami či zeleninou. Uspokojí více než obyčejná a pomůže i jinak. Pokud vás trápí pocit těžkého žaludku, bude vám chutnat voda s okurkou, citronem, mátou nebo zázvorem. Když hubnete a chcete nabudit metabolismus, vyzkoušejte skořici a nakrájené jablíčko. A na podporu spalování je tu okurka.

TIP: K doplnění pitného režimu se hodí i sirup. Díky nízké kalorické hodnotě a nulovému obsahu cukru si grepové potěšení můžete užít kdykoliv během dne. 

Voda k udržení ketózy

Voda, voda, voda. I pro správný průběh proteinové diety a zaručený výsledek v hubnutí je klíčová. Nedostatečný pitný režim totiž může vést ke zpomalení či ukončení stavu ketózy v organismu. Během všech fází byste tedy měli vypít nejméně 2l – 3l denně neochucené vody, případně zeleného či černého čaje bez cukru. Počítá se i černá zrnková káva, kterou si můžete dopřát dvakrát denně ve formě espressa bez mléka a cukru. 

TIP: Voda, káva nebo čaj? Pitný režim na dietě.