Jak zahnat hlad, když držím dietu. 7 STOP-hlad jídel na hubnutí.

Trápí vás vtíravý pocit hladu, ale neradi podléháte? Není na tom nic zvláštního. I když se držíte správného jídelníčku, občas prostě přijde chuť na něco malého. Pokud váš hlad není jen převlečená žízeň nebo obyčejná nuda, snack je správná volba. A není třeba zbytečně hřešit. Představujeme 7 výživných potravin, které zdravě a spolehlivě zaženou kručení v žaludku.

Ovesná kaše

Top tip každého nutričního poradce a výborná snídaně či snack. Samotné ovesné vločky mají velmi nízký glykemický index, a tak zasytí na dlouhou dobu.

Kromě teplé varianty můžete vyzkoušet overnight oats, přes noc namočené vločky s jogurtem, smoothie nebo ovocným džusem. A pokud chcete něco slaného, výborná je s vajíčkem a špetkou chilli.

PRODUKT TIP: Do práce i jako rychlá svačinka se hodí kvalitní kaše, u které oceníte bleskurychlou přípravu. Vyzkoušejte třeba jablečnou se skořicí a velkou dávkou proteinu. 

Popcorn

Křupavé kuličky nepatří jen k Netflixu, provedou vás klidně celým dnem. Neochucená kukuřičná zrnka jsou bohatým zdrojem vlákniny a proteinu a stejně jako třeba pufované chlebíčky, patří mezi ´vzdušné´ potraviny. Zkonzumování jedné 25g misky popcornu tak vaše chuťové buňky ukonejší mnohem více než stejné množství chipsů. Ať už vyzkoušíte příchutě jako kajenský pepř, chilli, skořici nebo třeba mořskou sůl, tenhle snack vás bude stát jen 150 kalorií.

TIP: Pokud si rádi křupnete, zamilujete si zdravé cizrnové zobání z trouby. 

Jablíčka, pomeranče a hrušky: Burákové kombo

Díky přírodnímu cukru, vláknině a velkému obsahu vody jsou jablka a další sladké ovoce skvělým tipem na zahnání hladu. Věděli jste třeba, že takový pomeranč vás zasytí dvakrát víc jak banán? A pokud byste rádi ještě proteinovou vzpruhu, zkuste klasiku. Ovoce si dejte se lžičkou burákového či mandlového másla. Lahodná zdravá kombinace, která uspokojí.

Vajíčka

Takhle svačinka má možná více kalorií, ale o to více proteinu. Jedno vajíčko vám při 140 kaloriích dodá hned 12g bílkovin a zasytí tak na dlouhou dobu. A jak je to s obávaným žloutkem? Nemusíte se ho bát. Většina proteinu je totiž ukryta právě v něm a díky pocitu sytosti tak zbytek dne nestrávíte přemýšlením nad tím, čím byste si zahřešili.  

Řecký jogurt s mandlemi a mraženým lesním ovocem

Jak už bylo řečeno, ovocem nic nezkazíte. Pokud ale chcete zvýšit příjem proteinu, doplňte ho řeckým jogurtem a mandlemi. Narozdíl od jiných jogurtů, ten řecký obsahuje dvojnásobek bílkovin a o polovinu méně cukru. Navíc je krásně krémový, a tak spolehlivě uspokojí vaše chutě na dezert.Anebo si rovnou namixujte smoothie, třeba s lesním ovocem. 

TIP: Vyzkoušejte také nice cream, zdravou zmrzlinu a nejen letní hit

Avokádo

Jestli ještě nejste členem avo-gangu, měli byste to rychle napravit. Tahle slavná potravina má vysoký obsah dobrých tuků, které pomáhají redukovat cholesterol ve vašem těle. Snižuje tak nejen risk srdečních chorob, ale také třeba artritidy. Ať už si ho dáte jen tak na chleba, jako pikantní guacamole, na omeletku nebo na sladko s kakaem a banánem, s avokádem nikdy nešlápnete vedle. 

Polévky

Nejen grunt, ale v menší porci také ideální snack. Zeleninová polévka či vývar je snadno stravitelný, zažene hlad a poslouží i jako užitečný zdroj tekutin. Experimentujte, skvělou variantou jsou brambory, luštěniny nebo fazole, které zaženou hlad na dlouhou dobu. Dejte si ale pozor na obsah dalších ingrediencí, nejlépe si ji uvařte sami. Jen u takové polévky víte, co jíte. 

PRODUKT TIP: Do práce či na cesty si zamilujete proteinové polévky, u kterých oceníte rychlou přípravu bez zbytečných přídavných látek a nízkým obsahem cukru. Vyzkoušejte třeba pikantní marockou s paprikovým základem. 

A tím rozhodně nekončíme. Správná svačinka nejen zasytí a uspokojí vaše chutě, ale pomůže vám udržet pestrý jídelníček. Nebojte se experimentovat a zkoušet nové chutě. Protože jen tak pro vás bude každodenní zdraví zábavou.