Dovolená?! Jak si užít volno s dietou

Léto je časem dovolených. Pokud se letos chystáte cestovat i za tuzemské hranice, a zároveň úspěšně shazujete kila, zpozorněte. Jiný kraj, jiný stůl může ovlivnit i vaši dietu. Co si dát a čeho se vyvarovat v oblíbených turistických destinacích? Mrkněte na cheat list a budete mít vždycky jasno.

Italia, mi amore

Kdo by nemiloval jižanskou kuchyni. Jak už ale asi víte, ne vše se řadí mezi dietní jídla. Kterým specialitám byste se tedy měli raději vyhnout? Pokud se snažíte o snížený příjem sacharidů, pak s těstovinami a pizzou opatrně. Stejně tak zpozorněte u focaccia chleba a předkrmových tyčkách. Zato si naplno vychutnejte pestrou paletu chutí italských předkrmů, jako je carpaccio, grilovaná zelenina či úžasné saláty s mořskými plody. Bílkovinami přímo nabité jsou sýry. Ať už si dáte pravou burrata mozarellu z buvolího mléka, anebo krémovou ricottu, nešlápnete vedle. 

TIP: Pokud si těstoviny odpustit nedokážete, zkuste jejich bezlepkovou nebo proteinovou variantu. A dobrá zpráva, zeleninové omáčky z rajčat a dalších ingrediencí si můžete dopřát podle libosti. 

Thajská chilli romance

Smažené nudle a rýžové saláty se sladkokyselými dresinky jsou thajská klasika. Proteinová dieta si s nimi ale příliš nerozumí, stejně jako se slazenými dipy z buráků. Co si tedy dát? Určitě si pochutnejte na všech možných druzích curry nebo pikantním salátu z hovězího masa či kuřete. Dopřát si můžete i kuřecí špízky satay, jen to nepřehánějte s dipem. 

TIP: Thajskou dominantou jsou ostré polévky, jejichž základem bývá koriandr, kurkuma, citronová tráva, chilli, kokosové mléko nebo nudle. Jen si dejte pozor na doslazování.

Japonský zen

Říká se, že kuchyně země vycházejícího slunce je extrémně zdravá, což potvrzuje vysoký věk Japonců. Je to tak, ale nezapomeňte, že přemíra sacharidů v sushi rýži si s proteinovou dietou příliš nerozumí. Opatrnost je na místě i v případě oblíbené sladké teriyaki omáčky a všudypřítomných nudlí. Dejte si pohankové soba nudle s omeletkou, kuřecí Yakitori špízky nebo sashimi. A dobrá zpráva, zelenina v jakékoliv podobě a mořské řasy nori jsou přímo blahodárné. 

TIP: Pokud milujete nudle, ale nemáte rádi pohanku, zkuste ty raw zeleninové. A když je na vás syrové sashimi příliš, udělejte si doma vlastní sushi s proteinovou těstovinovou rýží.