Svačinky. Proč svačit, kdy a na čem si pochutnat

Dát si něco malého mezi jídly není nic, z čeho byste měli mít výčitky. Naopak, svačinky pomáhají držet hlad na uzdě a ty správně zvolené vám dodají všechny živiny, které potřebujete. Důležité je ale zvolit ty správné. Uzobávání nezdravých snacků s nulovou nutriční hodnotou vám nepomůže, mnohem lepší je mít SOS krabičku se svačinkou pořád po ruce. Jdeme svačit!

Patří snacky ke zdravému hubnutí?

Rozhodně. Dejte si pozor, aby obsahoval bílkoviny, zdravý tuk a/nebo vlákninu. Tahle kombinace vás spolehlivě zasytí kdykoliv bude útočit hlad. Osvědčeným tipem je hummus s nakrájenou zeleninou, plátky jablka nebo banánu s mandlovým máslem a celozrnné krekry s plátkovým nebo krémovým sýrem. Jaké jsou další zásady svačinkové KPZky? 

victus-1439_0.jpg

PRODUKT TIP: Pokud milujete Philadephii, ale rádi byste nějakou dietnější variantu, vyzkoušejte proteinovou pomazánku. Hodí se k ní jak zelenina, tak semínkový krackebrot a výborný snack je hotový během chvilky. Suroviny:  Knackebrot semínkový , Proteinová sýrová pomazánka

Vyvážená chvilka

Hubnutí rozhodně neznamená vzdát se potravin, které máte rádi. Jak už byla řeč jinde, malé radosti mohou být i tím vaším klíčem k zhubnutí natrvalo. Nesnažte se o dokonalost, dovolte si jídlo vychutnat. Pokud si chcete po večeři dát ještě sladkou tečku, vynechte drink a klidně si ji dejte. Anebo si dejte obojí. Druhý den začněte zdravou snídaní a NIC si nevyčítejte.  

Krémové potěšení

Svačina je skvělou variantou, jak doplnit nutriční mezery během dne. Pokud vám chybí vápník a vláknina, neváhejte si pochutnat na krémových jogurtech nebo pudincích. Ty vám dodají i potřebné bílkoviny a zdravá probiotika. A když přidáte ještě malou hrst ovoce, dokonalá svačinka je na světě. Jen si dejte pozor na množství cukru. Vhodný je bílý řecký jogurt se sníženým množstvím tuku nebo Skyr s velkým množstvím bílkovin.  

PRODUKT TIP: Skvělou alternativou jogurtů je i pudinkový dezert s vysokým obsahem proteinu a malým množstvím cukru. Uspokojí vaši touhu po krémové chuti, a zároveň zasytí. Svačinka do práce na každý den. Mrkněte na proteinové dezerty

Zdravá zmrzka

Pokud si na dietě odpíráte zmrzlinu, dejte si sorbet. Ideálně takový, který si sami vyrobíte. S dobrým mixérem to zvládnete během chvilky a zejména v létě jde o parádní osvěžení s přírodními cukry, které dokonale uspokojí vaše sladké chutě. Využít můžete prakticky jakékoliv ovoce, ale neotřelou variantou je hroznové víno. Rozmixované zmražené kuličky si zamilujete. 

Tři oříšky na lžičku

Skvělou svačinkou jsou i ořechy. Ačkoliv mají poměrně hodně tuku, na dietě se jich vzdávat nemusíte. Stačí si vybrat ty správné – zkuste třeba mandle. Hrst zhruba 20 mandlí obsahuje 6 g bílkovin, 4 g vlákniny a zdravých tuků a 164 kalorií. Alternativou mohou být ořechy ve skleničce, tedy v podobě lahodného ořechového másla. Jen si dejte pozor na množství, lžička stačí:) 

A jak je to s večerní svačinkou?

Malý snack si nemusíte odpírat ani po večeři. Zásadní je ale jeho podoba. Většina z nás si totiž víc než jogurt představí zmrzlinu a chipsy. Zkuste změnu v podobě pár kousků čokolády nebo misky přírodního popcornu. Pořád máte na něco chuť? Na závěr tedy malé zamyšlení. Ruku na srdce, pokud si k večeři dáte nudný salát, pak máte hlad zcela jistě a tělo si o jídlo říká oprávněně.