Dieta a cenovky. Proč peněženka nemusí hubnout spolu s vámi.

Existuje nespočet důvodů, proč nemůžete jíst zdravě – spousta práce v práci, málo času najít si čas na nákup, neumíte nebo nechcete vařit a v neposlední řadě také cena. Zdravé jídlo je přece drahé. To je ale opravdu jen výmluva. Navíc jak se v poslední době ukázalo, téměř vše se dá objednat online. Ušetříte nejen čas, ale hlavně zbytečné kalorie z bezmyšlenkovitých nákupů. Protože zdravě můžete jíst i vy.

Do zásoby

Kvalitní maso, drůbež nebo mořské plody opravdu stojí více než jejich běžné varianty. Vy si ale jednoduše počkejte, až bude kýžená potravina v akci a nakupte do zásoby. Mrazák to unese a vaše peněženka bude ráda. Anebo se na to podívejte jinak a maso v biokvalitě berte jako přílohu, ne hlavní chod. O to více si ho vychutnáte.

TIP: Pokud jste se rozhodli pro konkrétní dietu, při které jíte speciální potraviny, sledujte akční nabídky nebo zainvestujte do výhodných balíčků. Doplnění zásob se vám pak opravdu vyplatí! 

Více bezmasých jídel

Fazole a luštěniny jsou skvělým zdrojem proteinu a vlákniny. Vyzkoušejte něco nového a inspirujte se nekonečným množstvím volně dostupných receptů. Třeba zelené fazolky jsou snadno dostupné, moc dobré a při troše plánování jednoduché na přípravu. Zažívacím problémům při konzumaci luštěnin lze snadno předejít, stačí dlouhé namočení ve vodě před přípravou. 

chilli con carne.jpg

Pokud chcete přípravu urychlit, není nic jednoduššího, než si pořídit již před připravenou směs. Chilli con carne stačí při přípravě nechat jídlo asi 10 minut odstát a fazole jsou tak akorát al dente. 

Čerstvé, místní a v sezóně

Je to tak, lokální produkce vám pomůže ušetřit. Dopřejte si vždycky to, co je zrovna v danou chvíli dostupné. Experimentujte, různé druhy ovoce a zeleniny vás budou nejen více bavit, ale také obohatí vaší stravu o vyšší škálu živin a antioxidantů. A nejen to, pestrobarevné variace zlepší váš zdravotní stav a sníží riziko vzniku vážnějších nemocí. A ty se v konečném důsledku mohou pořádně prodražit. 

Mražené se počítá

Mít plný mrazák je rozhodně dobrý nápad. Mražené ovoce se skvěle hodí do ranního smoothie nebo kaše, zatímco se zeleninou vykouzlíte během chvilky parádní polévky i v době, kdy čerstvá varianta bude atakovat vaši peněženku. Hotová zamražená jídla a polotovary se zase hodí, když nemáte moc času.  A to nejlepší? Většina mražených produktů se mrazí okamžitě po sklizni, takže neztratí žádné živiny. A to se u čerstvé produkce často říci nedá. 

TIP: Drahá nemusí být ani samotná dieta. Pokud se rozhodnete pro proteinovou, cena jídla je individuální. Závisí na počtu jídel za den, které vám doporučí výživový terapeut na základě odborného vyšetření. Náklady se v úvodní fázi pohybují přibližně mezi 195–265 Kč za komfortní stravování s minimálními nároky na čas a vaření. Při zpětném pohledu ale často zjistíte, že dokonce ušetříte. Za běžné jídlo totiž utratíte mnohem více.