Zhubnout natrvalo nejde. Víme, jak se zbavit jedné z nejčastějších výmluv.

Snažíte se neustále zhubnout? Nedaří se vám rychle dosáhnout vaší vysněné váhy, i když jste ochotni podstoupit cokoliv? Dejte si na chvíli stopku. Způsobů, jak efektivně zhubnout,je více, jedno mají ale společné. Kouzlo tkví ve zdravém vyváženém jídelníčku a cvičení. Efektivní cesta ke zhubnutí je možná delší. Pokud se na ni ale vydáte, zhubnete hned napoprvé. Jak se zbavit výmluv jednou provždy?

Mějte reálné cíle. 

Přestaňte se dívat přes růžové brýle. Důležité je začít, nejlépe hned. Hubnutí chce systém, musíte si ujasnit nejen kolik chcete shodit kilogramů, ale hlavně jak to uděláte. Na hladovku a nějakou zaručenou dietu rovnou zapomeňte, ušetříte si velké zklamání. Abyste zhubli natrvalo a jednou provždy, musíte úplně změnit svůj životní styl. Změnit jídelníček a více se hýbat. Nastavte si zrcadlo, vaše současná váha je obrazem života, jaký vedete. 

TIP: I bez cvičení se dá zhubnout, jen to trvá déle. Je-li pro vás představa trápení těla ve fitku nepříjemnou představou, můžete zvolit metodu, která vám ukáže, jak efektivně zhubnout s minimem pohybu, jen za pomoci úpravy jídelníčku. 

Jste to, co jíte.

Jídelníček se na hubnutí podílí z 80 %. Další faktory (genetická dispozice, fyzický pohyb, psychika,…) mají sice svůj vliv, ale skladba stravy je zásadní. Jestliže tedy upravíte jídelníček a způsob stravování, tělo ztratí důvod k vytváření tukových zásob. Pestrá zdravá strava s obsahem všech nezbytných živin (bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů, minerálních látek, vlákniny) vám dodá spoustu energie a lepší pocit. 

VICTUS

Jíme i očima! Základem je pestrá strava, která obsahuje vše, co potřebujete. 

Jezte pravidelně

Při redukčním režimu je velmi podstatná pravidelnost v jídle. Jíst každé 2 – 3 hodiny ty správné potraviny zajistí, že  energetický příjem a výdej zůstane v rovnováze. Ale pozor. Pokud sportujete nebo vykonáváte fyzicky náročnou práci, můžete si v jídle dopřát více. Zato při sedavé práci v kanceláři je třeba větší opatrnosti. Využijte různé aplikace. 

Proteinové menu

Abyste hubla, ale zároveň nepřišla o svaly, je nutné zvýšit ve stravě příjem bílkovin (proteinů). Najdete je v potravinách jak rostlinného (luštěniny, tofu, tempeh,…), tak i živočišného (vejce, drůbeží maso, mléčné výrobky,…) původu. Proteiny jsou samy o sobě energeticky náročné na zpracování a zasytí na dlouho. Každé jídlo na talíři by mělo obsahovat i komplexní sacharidy (celozrnné pečivo, cereální výrobky, těstoviny, rýže, bulgur, kuskus,…), bílkoviny, zeleninu. Dbejte na pitný režim, i ten dokáže ovlivnit rychlost metabolismu v těle.

TIP: Potraviny se zvýšeným množstvím bílkovin najdete i ve speciální výživě. Pokud byste ráda zhubla, a zároveň se nevzdala svých oblíbených chutí, vydejte se cestou proteinové diety. Nabízí přes 300 druhů skvělých jídel, která se neomrzí.

Spalte tuky aktivně

Je to tak, pohybem hubnutí výrazně podpoříte. Na spalování tuků je nejlepší jakákoli aerobní fyzická aktivita, třeba běh, jízda na kole, bruslích nebo plavání. Pomůže vám ale i stará dobrá chůze. Velmi efektivní je skloubit dohromady aerobní cvičení s posilovacími cviky, kterými dosáhnete většího objemu svalů. A čím více jich máte, tím lépe hubnete, protože váš metabolismus se zrychluje. 

Jedno je jisté, hubnutí chce čas. Neočekávejte zázraky ze dne na den, ale půjdete-li na to pomalu (0,5 – 1,5 kg týdně), zhubnete. Natrvalo a bez jo-jo efektu.