Bez kručení v břiše. Proč do efektivního hubnutí nepatří hlad.

Vítejte ve světě Hunger games, kde vedou jasná pravidla. Snížit kalorie na minimum a zhubnout tak co nejrychleji, ideálně ještě dnes. Není divu, že pak myslíte jen na jídlo. Jak mít tedy hubnutí pod kontrolou bez kručení v břiše? 

Jezte. Trápit se hlady není dobré řešení. 

Snížení tělesné váhy si žádá čas a v dlouhodobém horizontu dává smysl. Že trpělivost růže přináší, platí při hubnutí dvojnásob. Namísto drastického snížení svého příjmu se tedy raději soustřeďte na to správné množství přijatých kalorií. Pořiďte si na to třeba velmi oblíbenou apku MyFitness Pal, případně si do začátku nechte poradit od odborníka. Vždy se ale nezapomeňte řídit vlastním pocitem. Pokud neustále myslíte na jídlo, anebo se naopak cítíte nekomfortně, něco je špatně. 

TIP: Dlouhá historie. Zjistěte, proč je proteinová dieta stará jako lidstvo samo

Dejte si zdravou snídani

Ačkoliv tak úplně nezáleží na tom, jak často a kdy přesně jíte, ale vyšší příjem kalorií v první polovině dne může pomoci zvládnout vaše chutě. Jinak řečeno, zdravá snídaně plná proteinu zdárně odráží pozdější útoky hladu. Ne všichni ale snídají rádi. Nemá smysl se nutit, i tady byste měli poslouchat vlastní tělo. Zkuste ale vypozorovat, co vám vyhovuje a začněte pomalu. I malý snack nebo smoothie je dobrý start.  

semínková proteinová tyčinka

Pokud vám snídaně dělá problém, zkuste si dát něco malého. Třeba semínková tyčinka se vejde do kapsy a dodá přesně tolik energie kolik potřebujete ke správnému startu dne. 

Zvyšte denní dávku proteinu

Je to tak, když přijde na potraviny, které si skvěle rozumí se snižováním váhy, nenajdete lepší příklad než bílkoviny. Protein udrží hladinu proteinu v rozumných mezích, pomůže vybudovat, udržet a chránit vaše svaly. Navíc, už jen trávením po jeho konzumací spálíte více kalorií. Jako bonus získáte přesně tu zpevněnou, elegantní postavu, po které nejspíš i vy toužíte. A pokud už se náhodou přejíte, kalorie z bílkovin jdou opět na dobrá místa, tedy do svalů. 

TIP Jednou z osvědčených diet, které jsou založeny na vyšším příjmu proteinu, je proteinová. Během tří fází se konzumují speciální pokrmy, které svým složením dodávají 30-40 % proteinu z denního kalorického příjmu. V nabídce Victus je přes 300 jídel pro každou chuť. 

Kolik proteinu je potřeba k hubnutí?

Ať už se o to snažíte jen úpravou jídelníčku, nebo cvičíte, bílkoviny ve stravě zajistí udržení svalové hmoty na úkor tuků. I když uberete kalorie, dávka proteinu by měla být 2x vyšší než minimální příjem – přibližně 1,6 g na kg váhy. Dostatečný příjem bílkovin je zkrátka zásadní.