Nechci, aby mě něco omezovalo. Jak zařídit, abyste se i na dietě cítila svobodně

Většina z nás si dietu bez zákazů neumí představit. A i když se vám podaří najít takovou, při které můžete jíst víceméně cokoliv, určitě se najdou zase jiná pravidla. Zkrátka, hubnutí bez omezování je z říše snů. Být to tak ale nemusí. Jednoduše si nastavte svoje vlastní limity. 

Proč mají diety pravidla? 

Jasná struktura a předepsané postupy nám dávají pocit mylný pocit bezpečí, který přijímáme jako daň za předem daný, efektivní plán. Kdy, co a kolik toho jíst, to je správná mantra. Jíst pětkrát denně, nevynechat snídani, nejíst po večeři a nedej bože přesáhnout 1500 kalorií. Na každém šprochu prokázané pravdy trochu, ale výsledkem bývá víc škody než užitku. 

V lepším případě to brzy vzdáte. Jen málokdo je totiž schopen pravidla až slepě dodržovat. Nechceme ten omezující pocit, který vede k selhání a porušení diety. Pravidla jsou tu zkrátka proto, aby se porušovaly. Pokud se vám ale v  hlavě podaří síť omezení přehodnotit na koncept disciplíny, je vyhráno. Praktický je třeba systém dvou břehů – mezi dvě pravidla si umístíte svůj systém, vycházející z vlastních zkušeností. 

Vytvořte si svoje pravidla na míru

VICTUS-04-vyska-websize-varianta
Proteinový croissant plněný – nová receptura

Možná vám to bude trvat déle, než objednat si krabičkovou dietu, za výsledek to ale stojí. Diety jsou tu pro jiné, vy se řiďte vlastním pocitem. Experimentujte, zkoušejte. Zjistěte, co zrovna na vás funguje a co vůbec ne. Nepočítejte kalorie, ale odpovídejte na to, co říká vaše tělo. Zapište si to, pořiďte si deník, vizualizační tabuli nebo poslouchejte podcasty. A uvidíte, že se věci začnou měnit. 

Jak už byla řeč o motivaci k novým návykům, zamezit omezování mohou i strategicky položené otázky. Tentokrát se ale týkají těch čistě stravovacích. Kdy potřebujete energie nejvíce, je to ráno nebo spíše odpoledne? Ovlivňují emoce váš pocit hladu? Kolik jídla potřebujete, abyste se cítila příjemně? Proč jíte, i když nemáte hlad? Jak se cítíte, když sníte něco zdravého a nezdravého? Všechny tyhle otázky vám pomohou poznat se a nastavit si efektivní pravidla. Postupem času už budou otázky přicházet samy (LINK NA OSOBNÍ PRODUKTIVITU). Ve chvíli, kdy se budete znát, je ideální vrátit se ke konceptu břehů a dvě pravidla vyplnit vlastním sebepoznáním. 

Během vaší cesty k ideální postavě se tak o vlastním těle mnohé dozvíte a budete si více rozumět, cítit se motivovaně a dosáhnete cíle snadněji. Jakmile se poznáte, můžete vyzkoušet jakoukoliv dietu, třeba i tu proteinovou. Protože si z pravidel vezmete to nejlepší pro vás.

TIP: Velikonoce, léto, Vánoce. Jak to udělat, aby svátky neohrozily vaši dietu.