Nebezpečí bezpečných potravin. Jak nejíst stále ta stejná jídla

Tak schválně. Když se ohlédnete za svým měsíčním jídelníčkem, kolik se toho na vašem talíři změnilo? Některé z nás od přírody rády experimentují, většina ale snadno padá do pasti bezpečných potravin. Znáte to, tak dlouho básníte o brokolici, až už se na ni nemůžete ani podívat. A to je velká škoda, protože i ta nejlepší superpotravina neobsahuje všechny potřebné živiny, které vaše tělo potřebuje. Získáte je jen konzumací pestré stravy, a to platí i na dietě. Proč tedy zkoušet nové chutě?

V různorodosti je krása 

Existuje teorie, která tvrdí, že různorodost všeho druhu má přímý vliv na stabilitu. V případě vašeho těla to znamená, že pestřejší stravou podpoříte nejen ekologickou produkci, ale hlavně si zajistíte rozmanitý přísun vitamínů a živin. A pokud se pak jednoho dne stane, že vaše oblíbená potravina zrovna není v dosahu, její nutriční hodnotu lehce nahradíte další variantou, aniž byste přišla o svou pravidelnou dávku živin.

Zkoušení nových jídel se bude líbit i vašemu trávení. Jak už možná víte, zdravá střevní mikroflóra je základním stavebním kamenem pro naše zdraví a dokáže pořádně potrápit. Stejně jako náš jídelníček, její správné fungování závisí na rozmanitosti. Pokud budete jíst stále ty samé potraviny, dost možná to za nějakou dobu pocítíte v podobě alergické reakce. Ať se to může zdát překvapivé, zdravé experimentování snižuje riziko potravinové intolerance.  

Jak tedy dostat různorodost na talíři v praxi? 

I když přirozeně tíhnete k bezpečným, vyzkoušeným potravinám, nejen na proteinové dietě existují snadná řešení. Inspirujte se tipy od odborníků. Stačí začít zlehka. Každý týden vyzkoušejte jedno nové jídlo a podělte se o zkušenosti se svým sparring partnerem. Zkuste si pak svoje tipy prohodit a ještě lépe, vychutnat si je u společné večeře. 

O víkendu si udělejte čas, projděte se po farmářském trhu a místo obvyklé kávy nebo rajčat si odneste domů něco, co ještě neznáte. Zkuste svůj oblíbený recept připravit trochu jinak. A když jsme u těch receptů, nové chutě to není jen česká kuchyně. Vyzkoušejte všemožné chutě světa a sami si rozhodněte, co je vaše parketa. TIP – I hotová jídla mohou mít exotický šmrnc.

Chutnalo vám? Paráda, jděte ještě dál a experimentujte na kurzu vaření. Nechutnalo? Nevadí, příště zkuste něco úplně jiného. Třeba mít plán. Možná vám víkendová příprava krabiček, či vaření většího množství jídla na celý týden přijde jako ztráta času. Ve volných chvílích ale máte více entuziasmu do zkoušení nových chutí, dávkujte si novinky na každý den.  Ve výsledku tak čas ušetříte a k tomu i vaše peněženka. A pokud tohle nezabere, naplánujte si jídlo s odborníkem.

Najděte si tu svou cestu, jak provětrat jídelníček. Nic není větší nuda, než stále stejný talíř.   Tedy, bezpečně zdravé potraviny jsou fajn. Lehce je akceptujete, ale zvykáte si na ně stěží. Jen různorodost zajistí, že vás jídlo bude bavit. A o to přece jde, bez ohledu na dietu.Někdy se prostě riskovat vyplatí.

TIP Nekonečně kombinací. Inspirujte se na e-shopu Victus. Více než 300 druhů jídel zaručí, že se Vám jen tak neomrzí. Všechna jídla v jednotlivých kategoriích mají podobnou nutriční a kalorickou hodnotu, zato kombinovat můžete podle chuti.